lompalompa Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 cpu har en temp på idle på 71c, og på oppstart på over 90c! Maskina slår seg av når den arbeider for hardt. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 har du kjøler på prosessoren din ? Lenke til kommentar
lompalompa Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 har du kjøler på prosessoren din ? er vifte der ja.. Gikk inn i bios å satte på alarm hvis cpu kom over over 90g c. Ved oppstart, spill og dvd-ripping gikk alarmen for fullt!!! Både cpu-vifta og de andre viftene går for fullt og riktig vei. kan det være det at jeg må ha på ny kjølepasta? Går det i så tilfelle an å demontere bare for å se eller må jeg ha på ny hvis jeg demonterer? Er det andre ting du/dere anbefaler for å holde tempen nede? Ble kanskje litt mye spm nå, men jeg er litt grønn når det gjelder kjøling.. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hmm,kan det være et støvproblem? Hvis du først åpner er det vel greit og ha på ny pasta uansett. Flere vifter er vel greit og kanskje og at kabinettet har litt luft rundt seg.Altså ikke stappa inn i et skap. Lenke til kommentar
lompalompa Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 hmmf. Orker ikke spekulere så mye, kjøper meg vannkjøling å ser om det blir noe bedre.. Ifølge pcwizzard var tempen oppe i 122g c.. Lenke til kommentar
lompalompa Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Uff da!!! Problemet løst.. Nesten for flau til å si hva det var som var problemet, men for å si det sånn,temperaturen sank fra 122 grader til 41 grader bare ved å gjøre en bitteliten ting jeg burde gjort for lenge siden... hehe.. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 hva gjorde du da ? kobla til cpu vifta ? Lenke til kommentar
lompalompa Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Enda verre!! Tok av vifta for å gjøre den ren for støv.. Etter litt forsiktig støvsuging oppdaget jeg feilen.. Jeg tok rett å slett av plasthetta som sitter under kjøleren slik at den fikk kontakt med cpu'en..HAHAHA.. har vært 1mm klaring mellom cpu og vifta helt siden jeg satte sammen maskina... Dette burde stå som punkt 1 i guiden for å få ned tempen på cpu'en:) Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hadde også lignende problem tidligere og det visste seg at en av skruene ikke satt riktig pga gjengene var slitt ut. Kjente på kjøleren og merket at den var uvanlig kjølig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå