Galexon Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Har 2 laptoper som jeg har brukt på en Altibox bredbåndsboks fra LYSE energi, med kablet bredbånd. I det siste har jeg hatt problemer med samtlige laptoper. Begge laptoper har Vista, men den ene laptopen får internett (men forutsetter at jeg velger <<diagnostiser og reparer>> og <<tilbakestill nettverkskort>> hver eneste gang jeg skal på nett), og den andre laptopen, forøvrig en 2 mnd gammel Acer Aspire 5930G, får ikke internett lenger. Beskjeden på Acer-maskinen er "Uidentifisert nettverk", og status for tilkobling er "bare lokal". Ettersom jeg mistenkte tilkoblingspunktet (Altibox-boksen) for å ha begrenset antall IP-adresser som bare noen få datamaskiner fikk bruke, prøvde jeg å release IP på den dårligste laptopen ved ipconfig /release. Det løste ikke problemet. Er litt forvtilet, for jeg får ikke brukt spilletiden min på WoW uten internett, samt at jeg er 100% avhengig av internett i forhold til skolen og itslearning. Håper noen kan hjelpe en i nød! Galexon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Så vidt jeg vet får man kun en IP-adresse rett ut fra Lyse boksen (slik er det i alle fall i Sandefjord). Det hjelper altså ikke med kun en enkel switch da PCene dine vil sloss om denne ene adressen. Man må ha en router som kan gi alle PCene dine en adresse hver for så å sende all trafikk ut. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Da går jeg til innkjøp av ruter i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå