Gå til innhold

Hva ville du tatt for ett mord?

Poseboen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

garanterer et minstebeløp på 50 millioner kroner så kunne jeg kanskje vurdert det. man må se ann hvor risky operasjonen blir. men tror ikke jeg hadde turt det i virkeligheten selv om jeg fikk såpass mye. nesten umulig å ikke havne i buret.

guttegjengens forslag til utførelse:

tenker en stygt nedfilt blykule som ekspanderer kraftig slik at det blir minimalt med restvekt. rifle med god lyddemper og kikkert med benstøtte. benkskytter kaliber trenger man, kulebanen må være flat og presis på min 200m. våpenet må selvsagt være uregistrert og kan plasseres i en smeltedigel før avreise. for å villede politiet bruker du f.eks plante kjønnshår fra offentlige toaletter som ikke tilhører deg,dette gir deg et lite forsprang. etter utført opersajon flykter du over landegrensen mot russland og tar et fly til jemen og blir der resten av livet. pengene overføres gjennom et stort beløp som i en tiendels sekund går via din konto til en annen, slik at du får din lønn i form av renter. ingen vanlig direkte vederlagsbetaling.

slik kunne jeg ha tenkt det............og jo,dette emnet ble godt diskutert og vurdert i min klasse også da jeg gikk på vgs, så dette er ikke bare noe jeg hoster opp i dette minutt. historien over var da resultatet av klassens forslag til utførelse av "det perfekte mordet".

høres bra ut eller;P

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
garanterer et minstebeløp på 50 millioner kroner så kunne jeg kanskje vurdert det. man må se ann hvor risky operasjonen blir. men tror ikke jeg hadde turt det i virkeligheten selv om jeg fikk såpass mye. nesten umulig å ikke havne i buret.

guttegjengens forslag til utførelse:

tenker en stygt nedfilt blykule som ekspanderer kraftig slik at det blir minimalt med restvekt. rifle med god lyddemper og kikkert med benstøtte. benkskytter kaliber trenger man, kulebanen må være flat og presis på min 200m. våpenet må selvsagt være uregistrert og kan plasseres i en smeltedigel før avreise. for å villede politiet bruker du f.eks plante kjønnshår fra offentlige toaletter som ikke tilhører deg,dette gir deg et lite forsprang. etter utført opersajon flykter du over landegrensen mot russland og tar et fly til jemen og blir der resten av livet. pengene overføres gjennom et stort beløp som i en tiendels sekund går via din konto til en annen, slik at du får din lønn i form av renter. ingen vanlig direkte vederlagsbetaling.

slik kunne jeg ha tenkt det............og jo,dette emnet ble godt diskutert og vurdert i min klasse også da jeg gikk på vgs, så dette er ikke bare noe jeg hoster opp i dette minutt. historien over var da resultatet av klassens forslag til utførelse av "det perfekte mordet".

høres bra ut eller;P

blah, feil feil. cluet er å få det til å se ut som en naturlig død, stopp hjertet eller noe sånt, falle ned fra ett sted, ikke skyte. gift kan jo brukes, da har politiet mindre å gå etter. skudd i hodet kan du ikke siden liket skal identifiseres for at du skal få pengene. og ikke plasser kjønnshår, plasser en røyk stump eller noe sånt. og du har ingen grunn til å flykte så lenge du ikke har noe med personen å gjøre.(en morder i usa skapte kaos for politiet fordi han plantet forskjellig bevis på hvert lik og gjorde det forskjellig hver gang, han var forsåvidt bare gal og ikke leiemorder)

Lenke til kommentar

hva med obduksjonen, de vil jo finne dødsårsaken der avlikevel og konstatere at det var et mord. syns rifla er grei, da utfører jeg hele driten selv og kan selv se at offeret faller,men for å gjøre det vansklig for politiet må rifla være uregistrert (altså ulovlig,politiet vet ikke at denne rifla finnes engang) og kula må være i helbly med et dypt kryss som spiss,ingen mantelkappe for maks ekspansjon. minimal restvekt fra kula,hele kula blir bare små splinter som blir veldig vansklig å koble til drapsvåpenet.

grunnen til å flykte er fordi jeg mest sannsynlig vil bli ettersøkt, da flykter jeg til jemen slik som han rike guttungen gjorde etter at han først voldtok og så drepte hun norske studenten. i jemen kunne de visstnok ikke hente han,men så fort han krysser landegrensen så vil han få svi. eller et annet sted hvor jeg er fri fra norsk politi og myndighet.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Dexters (Morgan) metode er ganske sikker, his du vet hva du gjør. Vent inni huset til offeret og sprøyt inn bedøvelsesmiddel i hovedpulsåren i halsen. På forhånd har du dekt et helt rom med plastikk. Der kutter du kroppen opp i mindre deler slik at de får plass i plastikkposer. Du putter alt oppi posene; kniven/sagen, sprøyta, all plastikken, osv. Så kjører du ut til en undervannsstrøm og hiver posene utfor mens du later som du fisker. Da flyter alle posene med innhold nedover strømmen og havner i et annet land. Siden du får alt utstyr sponset så gjør det igenting at du la det i posene. På denne måten vet ikke politiet at det har skjedd et mord og de har ingenting å etterforske. Offeret vil bare bli meldt savnet.

Lenke til kommentar

sniper på lang avstand med lyd-demper.

smelte om våpenet etterpå.

ikke ha noe form for kontakt/kjennskap med offeret.

skyte oppdragsgiveren etter man har fått betalt, på samme måte.

gjemme pengene under madrassen lenge, ikke gjøre noe spesiellt etterpå, ikke oppsøke åstedet.

politiet har da kun 1 spor, kula.

om de så klarer å spore det tilbake til våpenet, så er våpenet borte.

men, de klarer kun å se om våpenet er brukt til å skyte den kula, har de kun kula så sliter de med å finne ut hvilke våpen som har skutt det.

Lenke til kommentar

ja dexter sin metode er veldig god. men angående bruk av rifle: du må tross alt skaffe en uregistrert rifle, og da vil du komme i kontakt med andre mennesker som kan knytte deg til en rifle. det er en risiko, pluss at du har mye mer arbeid å kvitte deg med rifla som du har hatt mye arbeid med å skaffe. et svakt hjerte kan du jo stanse med litt for mye adrenalin, så da har du ikke like store problemer og risikoer inne i bildet. husk at med en rifle skal du også skyte han fra ett sted, for så å komme deg unna. ville heller gått for å vente inne i huset, dopa ned og partert opp og spredd overalt, den er jo sikker, selv om man da ikke kan vise noen at man faktisk har drept personen.

eneste fordel med kule er at du ikke trenger å være i nærheten av offeret, men de kan fort finne ut hvor du skøyt fra og kanskje finne hår du har etterlatt deg o.l.

en annen måte ville jo være en hjemmelaget eksplosiv i bilen. da har de ingen måte å spore deg tilbake, og offeret kan identifiseres.

Endret av simster
Lenke til kommentar
Hvorfor må det være en uregistert rifle om du alikevell destruerer rifla etter bruk?

du har ett poeng, men hvis du noen gang skulle bli mistenkt må du gjøre rede for hvor våpenet ditt er, og hvis det er desturert eller at du ikke kan gjøre rede for hvor det er, er du enda mer mistenkt, noe som trolig vil føre til at du blir tatt.

Lenke til kommentar
Hvorfor må det være en uregistert rifle om du alikevell destruerer rifla etter bruk?

du har ett poeng, men hvis du noen gang skulle bli mistenkt må du gjøre rede for hvor våpenet ditt er, og hvis det er desturert eller at du ikke kan gjøre rede for hvor det er, er du enda mer mistenkt, noe som trolig vil føre til at du blir tatt.

meld det stjelt en god stund før mordet...

evt stjel ett våpen fra noen andre.

edit: uregistrerte våpen er oppskrytt, de klarer kun å se at kula har blitt brukt på det våpenet hvis de kan sammenligne kula å våpenet, har de kun våpenet eller kun kula kommer de ingen vei.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

meld det stjelt en god stund før mordet...

evt stjel ett våpen fra noen andre.

edit: uregistrerte våpen er oppskrytt, de klarer kun å se at kula har blitt brukt på det våpenet hvis de kan sammenligne kula å våpenet, har de kun våpenet eller kun kula kommer de ingen vei.

det går jo det og.

det beste ville selvsagt være et våpen laget selv, da du slipper å ha kontakt med noen andre og ingen vet at du har ett våpen, ingen vet noe er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...