Shax# Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg får ofte en sånn bluescreen der det står med store bokstaver: "Dumping fysical memory" Kan noen si meg hvorfor dette kommer, og eventuelt hvordan få det vekk.? Dette kommer ofte! Jeg vet jeg har mangen tråder ute på forumet nå, men det er fordi jeg skal få skikk på pcen min. - Kai-Morten Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kan være litt forskjellige grunner til det.. Når begynte det og hva holder du på med i det den kommer? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Gå hit c:\windows\minidump\ Zip alle ....dmp filer som ligger her. Bruk en eller annen upploadtjenste eksp rapidshare. Post linken her,så ser jeg på dem med debugger. Minne må du teste. http://www.memtest.org/ Brenn en cd og boot fra den,starter auto. Det er 9 tester alle må ha 0 feil,kjør igjennom en 2-3 ganger. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) OK, kan du skrive det litt mer nøyaktig, vil ikke gjøre noe feil så alt krasjer. EDIT: Det ligger ingenting i den C:/Windows/Minidump/ ... Hvorfor ikke? EDIT2: Xcited; Første gangen var en gang i September elns.. Endret 12. januar 2009 av mini097 Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Noe spesielt du gjorde som kan være årsaken til dette? Nye programmer, drivere eller nytt utstyr til pc'en.. Prøv også å kjøre en feilsøking på harddisken.. Egenskaper av systemdisk, verktøy -> feilsøking.. alternativt, åpne cmd og kjør: CHKDSK /F /R Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 alternativt, åpne cmd og kjør: CHKDSK /F /R Hva skjer om jeg gjør det? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 da sjekker du harddisken for feil.. feil som kan gjøre systemet treigt, ustabilt, og i værste fall bluescreen.. kjør denne kommandoen, si ja til å starte det ved omstart, start datamaskinen på nytt, og la den sjekke seg selv for feil.. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Starter den kommandoen seg da av seg selv hver gang? Må bare vente til Virus Scan er ferdig;) Endret 12. januar 2009 av mini097 Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 du kan bare kjøre kommandoen.. så kjøres den igjennom når du restarter maskinen.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Gjør dette da skal dmp-filer bli lagret. Kontrollpanel->system->avansert->oppstart og gjenoppretting->systemfeil Fjern hake V "starte på nytt automatisk" Liten minnedump (64kb) %SystemRoot%\Minidump Husk test minne. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Pcen klikka av Memtest! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Pcen klikka av Memtest! da er det trolig RAMen din i dataen som er ødelagt Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Ikke vet jeg, fordi når jeg kom innpå pcn igjen var den gjenoppdrettet grunn: blue screen elns.. EDIT: Eller burde jeg tatt minnetesten etterpå? Endret 12. januar 2009 av mini097 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du tester en og en brikke. EDIT: Eller burde jeg tatt minnetesten etterpå? Du gjør ikke dette windows? Du må boote utenfor win. Spenning og timings må settes korrekt i bios. Hovedkort og minneype post navn så skal du få hva det skal stå i bios. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Kan noen si litt mer detaljert hva jeg skal gjøre, på en lett måte. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 er dette en bærbar eller stasjonær data ? Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Jo du, dette er en bærbar Acer Aspire 5930G Windows Vista Home premium;) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ja er det en bærbar så er ikke alltid så mye en får stilt i bios. Kan noen si litt mer detaljert hva jeg skal gjøre, på en lett måte. Last ned Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip) Pakk ut da er dette en fil memtest86+-2.11.iso Åpne ditt brennprogram finn memtest86+-2.11.iso og brenn. Da er dette en boot-cd,restart pcen med cd i. Er den satt opp til og boote fra cd,kommer press a key to boot from cd. Som regel eller bare boooter den cden,da starter memtest auto. Da er det bare og la den kjøre. Booter den ikke fra cd, inn i bios "boot sequence" sett cd som første boot. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Og hvor finner jeg det da??? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 skal gjøre dette lettere for deg last ned programmet (og husk HVOR du la det) trykk på start - søk etter NTI media maker - Data - Plate med Data - nå finn fila som du lasta ned og klikk på den - sett inn en DvD og start brenninga når det er ferdig klikker du start - søk etter Acer eSettings Management - oppstartsalternativer - DC ROM/DvD Stasjon skal være ØVERST! sett in DvD plata og velg at dataen skal starte på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå