bandit Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Oppnår ca 20-25 MB/s (megabyte) på mitt eget lille husnett. Er dette "normalt" eller ligger jeg langt unna det optimale? evnt hva blir flaskehalser her? (har cat5e eller 6 kabler) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Flaskehalsen i et Gb-nettverk blir vel hardiskene. Selv kjører jeg 3 stk. 7200 rpm disker i raid-0 på serveren og har 2 raptor disker i raid-0 på arbeidsstasjonen og jeg får rundt 50 MB/sek. Det tar 1 min 30 sek å laste ned en 4.7 GB dvdfilm over ftp.... Lenke til kommentar
bandit Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Ok, sjekket en overføring den andre veien, da fikk jeg nærmere det dobbelte ca 45 mb/s hva kommer dette av?? andre som har noen hastigheter på sone respektive nettverk=????? Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det kommer av harddiskene.. Som nevnt i tidligere post, så er de flaskehalsen i overføringene dine. Jeg har en filserver der jeg med litt forskjellige harddisker opplever alt fra 16 MB/s til 60 MB/s Dette gjelder både les og skriv. Skal du klare å bånne gigabit må du nok slå sammen x antall raptor/velociraptor disker i raid-0 Og da igjen forutsetter det at du har en god kontroller som takler alle dataene du da skyver over. Dessuten har jeg også sett at det er ikke alle gigabit nettverkskort som faktisk takler full hastighet, så det er flere ledd i kjeden som kan bli en brems når du begynner å makse det (dvs 650 mbps og oppover) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå