Gå til innhold

Ny gamer/editing PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har den gode gamle stasjonære maskinen pådratt seg noen år og jeg tenkte det var på tide med en ny. Har få kunnskaper om deler som passer sammen og hva som er lurt og hva som er ubrukelig, derfor poster jeg dette i håp om hjelp.

Maskinen kommer til å brukes til videoredigering (store AfterEffects-prosjekter), noe FPS-spilling og WoW. Har lest at XP taklet 128 GB RAM (correct me if im wrong) så tenkte at 6 GB kunne vært noe. Angående WoW så ligger jeg på ca 22 FPS nå, kunne tenke meg å aldri falle under 40 FPS med max grafikk.

Bluray-spiller og slikt er care hvis det koster mye mer enn vanlig DVD-brenner/leser.

Gjerne HDMI-utgang fra PCen

Kommer til å kjøre XP Pro x64. Bruker 1900x1200 oppløsning hvis det er relevant.

Pris 10k (kun deler+kabinett)

Så "kravene" jeg vil stille er egentlig;

6 GB RAM

1 TB Slave HDD

Random rask (10k RPM?) liten harddisk til operativsystem

Takker for alle innvendinger og hjelp :)

Endret av frisyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er ett eksempel jeg lagde for en person for noe dager siden, dette er med I7, så jeg måtte bruke ett litt dårligere skjermkort siden HK+cpu+ram blir så mye penger. Det er heller ikke brukt en raptor disk, pga pengene strekker ikke til^^

Eventuelt det du kunne gjort var å kjøpe deg en 775 i stede for i7, å dermed kunne bruke mer penger på harddisker og skjermkort.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90538

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...