frisyre Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hei. Nå har den gode gamle stasjonære maskinen pådratt seg noen år og jeg tenkte det var på tide med en ny. Har få kunnskaper om deler som passer sammen og hva som er lurt og hva som er ubrukelig, derfor poster jeg dette i håp om hjelp. Maskinen kommer til å brukes til videoredigering (store AfterEffects-prosjekter), noe FPS-spilling og WoW. Har lest at XP taklet 128 GB RAM (correct me if im wrong) så tenkte at 6 GB kunne vært noe. Angående WoW så ligger jeg på ca 22 FPS nå, kunne tenke meg å aldri falle under 40 FPS med max grafikk. Bluray-spiller og slikt er care hvis det koster mye mer enn vanlig DVD-brenner/leser. Gjerne HDMI-utgang fra PCen Kommer til å kjøre XP Pro x64. Bruker 1900x1200 oppløsning hvis det er relevant. Pris 10k (kun deler+kabinett) Så "kravene" jeg vil stille er egentlig; 6 GB RAM 1 TB Slave HDD Random rask (10k RPM?) liten harddisk til operativsystem Takker for alle innvendinger og hjelp Endret 12. januar 2009 av frisyre Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 XP takler bare 4gb ram, 4 inklusift skjermkort minne og annet stuff. Skal du ha mer enn det, så må du bruke XP 64bit eller Vista 64bit. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Her er ett eksempel jeg lagde for en person for noe dager siden, dette er med I7, så jeg måtte bruke ett litt dårligere skjermkort siden HK+cpu+ram blir så mye penger. Det er heller ikke brukt en raptor disk, pga pengene strekker ikke til^^ Eventuelt det du kunne gjort var å kjøpe deg en 775 i stede for i7, å dermed kunne bruke mer penger på harddisker og skjermkort. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90538 Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 XP takler bare 4gb ram, 4 inklusift skjermkort minne og annet stuff. Skal du ha mer enn det, så må du bruke XP 64bit eller Vista 64bit. Les hele posten, takk. Nevner rett nedenfor at jeg kommer til å kjøre XP Pro x64 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå