Gå til innhold

Gjør fra seg inne til tider.

Anbefalte innlegg

Har et litt kinkig problem til tider, og håper at noen av dere kan komme med noen gode råd til meg.

Har en voksen rotttweiler-hann som tidvis gjør fra seg inne. Vi har faste rutiner på tisseturer (på morran når jeg står opp, ute noen timer på dagen i lang løpestreng, og en lengre gåtur like før leggetid.

Som regel er vi oppe tidlig på morran, og virker heller ikke som om tidspunktet har noe å si for når han gjør fra seg inne. Kan like så godt skje den natta vi står opp kl 6, som den morran vi er oppe kl 10.

Fikk han når han var 5 mnd, og da var han ikke husrein. Tok meg ikke lange tiden å få han det. Deretter var han husrein i ca 1.5 år, før dette problemet meldte seg...

Han får også mat senest kl 16, sånn at han skal få gjort fra seg før vi går til ro for natten.

Er litt fortvilende å måtte tørke opp både vått og tørt med en gang man står opp. Og nå lukter også parketten etter det har trekt seg nedi...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst ville jeg bestilt meg en time hos en veterinær for å sjekke ut det fysiske. For det er veldig dumt å begynne å straffe en hund som gjør det av fysiske årsaker, og ikke fordi den ikke har lært at den skal gjøre det ute :)

Min yngste drev også på med å tisse inne på gulvet/teppene i tide og utide, jeg sjekket henne for UVI og andre ting i urinen, men hun var frisk. Og da visste jeg at det kun var fordi hun ikke hadde lært seg det enda. Selv om han er voksen kan han ha fått ett eller annet som gjør at han gjør fra seg inne. Skjønner godt frustrasjonen din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...