Gå til innhold

diffuser for kompakt kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg har satt en plaster tape bit foran blitsen på sin Nikon D40. Da slipper man jo og ta det av når man skal legge ned blitsen.

Jeg var uhendig og holdt et A4 foran blitsen på min Canon Eos 400D, og det begynte og ryke av blitsen etter på. Trodde jeg hadde ødelagt blitsen, men alt virket greit etterpå (og gjør det enda, snart et år siden). Men har ikke tort og prøvd noe lignende etterpå.

Men tør ikke si om noen av delene er helt trykt.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke klistre papiret på blitsen, det kan med fordel være litt løst. Da sprer det mye bedre. Og bakepapir bør takle biffen uansett, for hvis ikke ville vi hatt kjøkkenbranner flere ganger daglig i hver by her på bjerget.

Det er klart at noe som klebes på blitsen vil softe den litt, men det kommer ikke til å spre bedre. Men det er jo også litt å vinne på softing.

Lenke til kommentar
Og bakepapir bør takle biffen uansett, for hvis ikke ville vi hatt kjøkkenbranner flere ganger daglig i hver by her på bjerget.

Er ganske sikker på at det ikke var papiret det røyk fra, men blitsen. Det røk i 10-15 sek fra blitsen etter at jeg hadde slåt av kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...