dan83 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 åssen diffuser kan jeg bruke for kompakt kamera(s6500fd) Jeg skal bruke den for makro fotografering,siden blits ofte er nødvendig da=) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kalker eller matpapir er vel det beste alternativet. I de mengder du trenger. Det finnes sikkert noe du kan betale 200 kroner for, men det enkleste er ofte like greit. Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Matpapir med et passe hull i midten - prøv deg fram. Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 En kamerat av meg har satt en plaster tape bit foran blitsen på sin Nikon D40. Da slipper man jo og ta det av når man skal legge ned blitsen. Jeg var uhendig og holdt et A4 foran blitsen på min Canon Eos 400D, og det begynte og ryke av blitsen etter på. Trodde jeg hadde ødelagt blitsen, men alt virket greit etterpå (og gjør det enda, snart et år siden). Men har ikke tort og prøvd noe lignende etterpå. Men tør ikke si om noen av delene er helt trykt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Man trenger ikke klistre papiret på blitsen, det kan med fordel være litt løst. Da sprer det mye bedre. Og bakepapir bør takle biffen uansett, for hvis ikke ville vi hatt kjøkkenbranner flere ganger daglig i hver by her på bjerget. Det er klart at noe som klebes på blitsen vil softe den litt, men det kommer ikke til å spre bedre. Men det er jo også litt å vinne på softing. Lenke til kommentar
akle Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Og bakepapir bør takle biffen uansett, for hvis ikke ville vi hatt kjøkkenbranner flere ganger daglig i hver by her på bjerget. Er ganske sikker på at det ikke var papiret det røyk fra, men blitsen. Det røk i 10-15 sek fra blitsen etter at jeg hadde slåt av kameraet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Uansett skal du ikke klistre noe tett opptil blitsen, det burde si seg selv med litt deduktiv tankegang. Et flash er ganske heftig, men vi kan vel ikke regne med at barn har slike kunnskaper... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Gary Fong har diffusere til pop-up blitser.. Disse kan fungere - ta og såk på eBay på Gary Fong + diffuser Lenke til kommentar
akle Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vel ingen ting var klistret tett opptil blitsen, men det fungerer fint nå, så bryr meg ikke noe særlig om det. Men prøvde trikset med matpapir, og må si at det funket veldig godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå