Ideal Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Som tittelen sier, har jeg en slik Panasonic 42" tv. Når jeg prøver å koble til en pc så finner den ikke tv'en liksom, så den stiller seg til "Generic CRT" og kjører maks 640x480. Jeg hadde samme PC med til min fetter, som har en Samsung tv, og da sto det "Samsung" og jeg fikk 1024x768 som er det hans tv er spesifisert til. Med andre ord ser det ut som at PC'en fungerer helt fint, men at det er et eller annet med VGA inngangen på denne Panasonic tv'en. Er det noen som har noen tips her? Jeg vurderer å skaffe en slik DVI->HDMI kabel, vil da pc'en klare å autodetecte skjermen? Er det noen som har brukt en slik kabel og kan svare på om det autodetecter skjermspesifikasjonen? Jeg vurderer også å kjøpe en annen tv, dette er jo svært kostbart og tungvindt, så det vil jeg helst unngå. I såfall er jeg på utkikk etter en tv som støtter minst 1366x768 når man kobler til PC. Er det noen som har en slik tv eller bedre, som vet at dette autodetecter på deres pc? Jeg vurderer også tv av modell Toshiba 42XV550PG eller Samsung LE46A557, vet noen om disse passer mitt bruk? Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Fullt mulig om jeg tolket din post feil men , er ikke HD ready sine instillinger satt på 1366x768 . Det er vel det som kvalifiserer en HD ready tv ? . Men uansett , når du har kommet inne på Pcn så håper jeg at du har sjekket at du har på riktig instilling ? Btw kan ikke mye om pc eller tv + trøtt Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Fullt mulig om jeg tolket din post feil men , er ikke HD ready sine instillinger satt på 1366x768 . Det er vel det som kvalifiserer en HD ready tv ? Tydeligvis støtter ikke tv'ens VGA inngang denne oppløsninga. Nå vurderer jeg å kjøpe en Samsung LE40A656, denne har jeg lest at man får 1920x1080 på VGA inngangen med. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg håpet på at noen kom til å komme med noen innspill her da, men dessverre fikk jeg kun et noe håpløst spørsmål i retur. Det må da være noen som vet noe om dette her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå