vegge Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Kjører en altfor varm AMD 1,4GHz! Siden min nye Thermalrightkjøler (SK6HSF)ikke kjølte noe særlig, har jeg bestemt meg for å handle inn litt Artic Silver kjølepasta. I tillegg ser jeg at "anodiserte shims" kanskje også kan hjelpe... Er det noen som har erfaringer med shims? Er det noen vits? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Disse shimsene er ikke helt perfekt tilpasset prosessorformen, så du må være meget forsiktig ved bruk. Det skal ikke mye til før shimmen løftes ørlite fra prosessoren. Det er nok til å brenne en Thunderbird. Tro meg (min 1400 er nå nede i 0...:smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 30. september 2001 Forfatter Del Skrevet 30. september 2001 Ok, det er altså litt risikabelt med shims... Noen som har gode erfaringer med shims? Har det stor betydning for temperaturen eller er det liten vits å handle inn slike..? Lenke til kommentar
Neuron Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Jeg har bare gode erfaringer med shims. Vel, jeg har jo ikke prøvd uten så jeg vet ikke om det blir noen temp. forskjell. Men Artic Silver er alltid lurt. Du kan jo planslipe kjøleren med litt 1200 papir og. Dette gjør underverker for kjølingen. Husk også å rense kjøler OG cpu med isopropanol rett før montering. T-Bird [email protected] MSI K7T266 40 idle, 45 load Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Prosessor temperaturen sier ikke så mye uten kabinett temperaturener oppgitt. Det er ganske stor forskjel på å ha noe å 20 grader i kabinettet og ha opp mot 40. Dette har gjo en enorm invirkning på effekten av en luft kjøler. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2001 Har nå montert artic silver og shims. Renset selvfølgelig godt med isopropanol først... Cpu-temperaturen har nå sunket rundt 15 grader! Når maskinen har stått på en stund er temperaturen: Rom = ca. 20 Kabinett = 32 Cpu = 52 Når jeg spiller o.l. stiger temp. litt, men holder seg alltid under 60 grader. Dette er jo bra sett i forhold til at jeg før hadde 68 grader når pc-en stod på... Allikevel, er denne temperaturen også for høy? Har en meget bra thermalrightkjøler med ei delta black label vifte og 2 kabinettvifter. Kjører aopen hx08-kabinett... Er det plansliping som gjelder?? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Har snakket en del med en fyr på #hardware.no @ EFnet på IRC.. Han og en kamerat hadde testet den Thermalright SK-6 kjøleren flere ganger, men resultatet hadde blitt dårlig hver gang ;( Han sa at den tydeligvis ikke passer særlig godt for Socket A. Så nå har han TaiSol CGK760 ribbe og en 7000rpm vifte oppå der igjen..(tok vekk original vifta da selvfølgelig..) Det er litt rart men. Hvis man tenker på pris. Den thermalright'en er dyr og er laget av pur kobber! Allikevel kjøler en TaiSol CKG760 (som bare har kobber-bunn og resten er aluminium og koster halvparten så mye) BEDRE! : Det vekte litt oppsikt hos meg. Jeg kommer i hvert fall ikke til å kjøpe Thermalright SK-6 til min fremtidige AthlonXP 1600+! Tror det blir en Alpha PAL8045 Den er på microplex.no nå.. de selger den med rheostat og en papst 8412ngh vifte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå