Gå til innhold

Win 7 og WMP spiller divx default, og bruker mindre ress enn vlc

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har vært svoren fan av VLC siden det omtrent ble lansert. Installerte wmp og vlc og startet en film. Så til min forskrekkelse at filmen åpnet default i wmp. Inn og fikse på....men bestemte meg for å se hvor mye ressurser faktisk wmp benyttet i forhold til vlc og...til min STORE forrundring brukte WMP minne/cpu enn VLC

Sjekk screenshot....

post-33814-1231717493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt står på default out of the box, har ikke endret noe som helst. Skal tweake litt mer når jeg kommer hjem fra jobb. Ble uansett såpass overrasket at jeg postet bilde!

Og ja VLC kjører i mindre bilde, kan ta i fullscreen også, men så ingen forskjell i cpu/minnebruk.

Lenke til kommentar

Vel siden det her ifølge flyndrefisk er feil måte å utføre en helt enkelt test, selv om det samme ble observert i fullscreen av hvordan jeg opplever wmp i win 7 med tanke på bruk av cpu og minne. Så lar jeg være og poste resten av det jeg har testet, men dere står fritt til å teste selv å se hva dere synes. MP4, H264, divx støttes nå default i det minste i wmp og ser ut, ifølge min egen erfaring ut til å bruke mindre ressurser!

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...