Tydeus Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Heisann! Har vært svoren fan av VLC siden det omtrent ble lansert. Installerte wmp og vlc og startet en film. Så til min forskrekkelse at filmen åpnet default i wmp. Inn og fikse på....men bestemte meg for å se hvor mye ressurser faktisk wmp benyttet i forhold til vlc og...til min STORE forrundring brukte WMP minne/cpu enn VLC Sjekk screenshot.... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Instillinger for post-prosesseringer av bilde og lyd og slikt da? Like instillinger, eller? EDIT: ser også ut til at "testen" er kjørt i to forskjellige vindu-størrelser? Endret 12. januar 2009 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 VLC har jo uansett minst vindu? Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Alt står på default out of the box, har ikke endret noe som helst. Skal tweake litt mer når jeg kommer hjem fra jobb. Ble uansett såpass overrasket at jeg postet bilde! Og ja VLC kjører i mindre bilde, kan ta i fullscreen også, men så ingen forskjell i cpu/minnebruk. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 VLC har jo uansett minst vindu? Jo, men hvor heldig er du med delingen original:faktisk størrelse? Det er ikke sånn tester skal gjøres, heller ikke små innlegg som dette. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Vel siden det her ifølge flyndrefisk er feil måte å utføre en helt enkelt test, selv om det samme ble observert i fullscreen av hvordan jeg opplever wmp i win 7 med tanke på bruk av cpu og minne. Så lar jeg være og poste resten av det jeg har testet, men dere står fritt til å teste selv å se hva dere synes. MP4, H264, divx støttes nå default i det minste i wmp og ser ut, ifølge min egen erfaring ut til å bruke mindre ressurser! Endret 12. januar 2009 av Tydeus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå