trrunde Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har nettop installert en sbs 08. Når maskinen ikke var i bruk låste den seg. Når jeg skulle bruke den igjen trykket jeg ctrl alt delete og skrev inn passordet. Så kommer det plutselig beskjed om at brukernavn/passord er feil :o Aner noen hva som kan ha skjedd her? Fins det cder for å endre pwd på servere som mest sannsynlig ligger lagret i AD? Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Passord endrer seg normalt ikke. Sikker på at du ike har tastet feil eller blitt lurt av noe? Forsøk å taste passordet i brukernavn-feltet for å verifisere at det skrives rett. Ellers er det ikke bare bare å hente ut et passord fra AD-databasen. Derimot kan du logge deg inn med directory services restore mode, som du oppga et eget passord til under installasjonen. Dsr får du tilgang til via oppstartsmenyen. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Har allerede prøvd å skrive inn passordet i brukernavn feltet, begynte å lure på om det var caps/engelsk tastatur o.l men det var det ikke. Har ikke angitt noe annet passord under install. 2008 har jo tydeligvis disablet standard bruker Administrator. Så jeg lagt min egen som jeg kalte Admin. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du logger inn mot rett konto? /Lokal vs domene...) Eller er du infisert av W32.Downadup? Den låser kontoer. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Du logger inn mot rett konto? /Lokal vs domene...)Eller er du infisert av W32.Downadup? Den låser kontoer. Har prøvd med både lokalt/domene. Prøvde også ERD commander for å se om den kunne endre passord på servere, men det var uten hell. Skulle ikke forundre meg om jeg hadde klart å få virus da jeg ikke har komt langt nok enda til å installere AV løsning på serveren. Ender nok opp med en reinstall. Vet forresten noen hvordan jeg endre de syke passord policyene som er i 2008? Jeg prøvd gpedit.msc men alt var grået ut :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå