Inge90 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei Ettersom jeg har bare 2G RAM nå, tenkte jeg å kjøpe meg 2Gb til. De RAM brikkene jeg har fra før er OCZ Reaper 8500 1066Mhz. Det jeg lurer på er, jeg har nå klokket cpu'en til 3Ghz (Intel Core 2 Quad Q6600) og nå ligger RAM'en på 800Mhz. Hvordan blir det da med RAM'en som jeg skal kjøpe å sette inn? Blir de automatisk klokket ned til 800Mhz? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Heihei. Så lenge du har to forskjellige frekvenser så vil den ene bli klokket ned tilsvarende den andre ja. Så eg ville tatt 2 PC6400 brikker i DDR2. Husk å ha eit x64-system når du skal ha meir en 3GB. Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Men går det greit vis jeg klokker ned cpu igjen da, til 2.4Ghz, så sette inn RAM'en...og deretter klokke opp til 3Ghz igjen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Eg veit ikkje heilt kva som skjer når du klokker CPU i ditt tilfelle, men du bør hvertfall kjøre RAM asynkront med CPU. Eg ser at det er 8500-RAM du har nå og, så om nokkon BIOS-configs kan fikse på underklokken så skal vel eit nytt sett med PC8500 være vel så lurt å investere i. Nå er ikkje eg så erfaren på å skifte RAM til asynkront, så du må spørre nokkon andre så eg ikkje får nokko ansvar for å ta knekken på heile hardwaren din. Endret 11. januar 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Spiller ingen rolle om du klokker opp eller ned, så lenge du kjører sync, antar du nå ligger på 1333MHz FSB og da er det PC 6400 som gjelder. Skal du klokke litt lenger uten å sette ned divideren så ville jeg ha klinet til med heftigere DDR2. Personlig har jeg PC8000 brikker i systemet og jeg kjører på rundt 960MHz effektiv frekvens på minnet akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå