Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan hinter en jente om at hun ikke er interresert i deg?

Gjest guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du lyst til å fortsette å bli kjent med meg? Eller lukter du en lunte?

Nå har jeg neppe lyst til det til å begynne med :D Men... så lenge du ikke sier direkte til fyren at du har _helt_ andre ting å finne på en å kaste vekk tid på han, så MÅ du forvente at han prøver seg. Menn er genetisk programmert til å jakte. På jakt gir en ikke opp fordi om byttet forsvant ut av syne et par sekund, en jakter etter byttet til en har fått byttet lagt ned. Du kan synes det er så irriterende og teit du bare vil, men du som alle andre må forholde deg til den virkelige verden. I den virkelige verden så fungerer bare en eneste ting, direkte meldinger!

Lenke til kommentar

off topic: brutal_mann: du har ett forskrudd syn på verden, har du det bra med deg selv i din egen lille verden? tror du virkelig alle er som deg? da ville ikke jeg levd i denne verden hvertfall!

On Topic: du kan jo rett å slett spørre om hun er interresert i deg? sier hun nei så er hun vell ikke det;)

Lenke til kommentar
off topic: brutal_mann: du har ett forskrudd syn på verden, har du det bra med deg selv i din egen lille verden? tror du virkelig alle er som deg? da ville ikke jeg levd i denne verden hvertfall!

On Topic: du kan jo rett å slett spørre om hun er interresert i deg? sier hun nei så er hun vell ikke det;)

Hadde alle vert som meg så hadde jeg jo ikke skrevet det jeg skriver. Mine svar er i forhold til hvordan verden er, ikke hvordan jeg vil den skal være.

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at gutter er så sosialt inkompetente, når det finnes så veldig mange gutter der ute som beviser det motsatte da mange av dem er veeeeldig flinke til å lure jenter trill runt..

Nå vil jeg jo si at det både finnes uskyldige gutter der ute som bare er nydelige ogsom kanskje faktisk ikke skjønner hintene, og de vil jeg heller ikke skremme med et avslag om det gir noen mening. Men for de guttene som er utspekulerte, veldig pågående, gutter som nekter å gi slipp og som tror de er guds gave da de står og skal nistirre deg i øynene og klenge, ÆSJ! Ja, de skulle jeg ønske jeg kunne sagt det til.. Men liker ikke være så direkte mot folk ute i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Jenter har 6 (eller 7.. husker ikke) kommunikasjonssentere i hjernen.. Vi gutta har 1. Det vil si at dere jenter er 6 (7) ganger flinkere enn gutter til å tyde kroppsspråk, subtile hint og underliggende beskjeder.

Og dermed 7 ganger så høy sjanse til å overanalysere. :cool:

Nå kan jeg ikke faktaene, men 7 ganger så mange kommunikasjonssentre betyr ikke nødvendigvis at de er 7 ganger bedre. Det er bare å ta en tur ut av denne tråden og tilbake til samliv og relasjoner, så ser man at det ikke bare er menn som sliter litt.

Jeg vet du har tatt det fra Sjekketråden, men de er ikke alltid like rå på kildene sine, så har du noen der?

http://www.bodylanguageexpert.co.uk/BodyLa...enAndWomen.html

"For example, women process messages using up to 16 different parts of their brain at once, while men process messages using about six or 7 different parts of their brain at once. Neither is better than the other is, but each processing pattern does influence the receiving and sending of messages based on gender."

Ser om jeg finner noen bedre, og mer vitenskapelige kilder.

Og til Melisma (post#20): Den beskrivelsen der skjønner til og med jeg når jeg opplever det i det virkelige liv. Men det er ikke alltid så svart/hvitt!

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Hvis en av dere hadde kommet bort til meg på et utested, jeg hadde stått alene og du hadde kommet bort og "slått av en prat". Jeg er høflig og hilser tilbake, så sier jeg ingenting og du begynner å spørre meg om typiske "jeg har akkurat møtt deg" ting. Jeg har utrolig dårlig øyekontakt med deg og ser på alt annet rundt meg enn du som faktisk står foran trynet mitt og prater direkte til meg, jeg svarer deg kort på dine spm. Jeg hilser ivrig på andre jeg kjenner idet de går forbi, til og med avbryter deg når du snakker for å snakke til andre gutter eller venner, Står med skulderen til deg og svarer med korte lave "mhm" når du snakker. Smiler ikke så mye, ler ikke av det du ler av osv.. Står også og tripper omtrent for å komme meg vekk..

Har du lyst til å fortsette å bli kjent med meg? Eller lukter du en lunte?

Det finnes en mellomting mellom et arrogang "jeg er ikke interessert i deg ditt null", og å gi utydelige hint slik jenter flest gjør. Siden disse hintene kan (for gutter) være til forveksling lik sjenerte jenters oppførsel, er det bedre med en mellomting.

F.eks si direkte at du er opptatt med å snakke med noen andre, eller skal noe annet etc. Ikke med en skikkelig nedlatende tone, men gjerne litt småirritert. Hvis det er helt tydelig at vedkommende virkelig er ute etter deg kan et alternativ være å si på en pen måte (dvs, begynn med beklager/sorry) at du ikke er det. Det er overhode ikke frekt - tror minst 90% av alle menn hadde satt pris på denne avvisningsmetoden. Siden den ikke kan mistolkes, men heller ikke er frekk eller arrogant.

Lenke til kommentar
Jeg nekter å tro at gutter er så sosialt inkompetente, når det finnes så veldig mange gutter der ute som beviser det motsatte da mange av dem er veeeeldig flinke til å lure jenter trill runt..

Nå vil jeg jo si at det både finnes uskyldige gutter der ute som bare er nydelige ogsom kanskje faktisk ikke skjønner hintene, og de vil jeg heller ikke skremme med et avslag om det gir noen mening. Men for de guttene som er utspekulerte, veldig pågående, gutter som nekter å gi slipp og som tror de er guds gave da de står og skal nistirre deg i øynene og klenge, ÆSJ! Ja, de skulle jeg ønske jeg kunne sagt det til.. Men liker ikke være så direkte mot folk ute i det virkelige liv.

Og der er problemet.. Du nekter å tro at jenter og gutter er forskjellig og tenker forskjellig. Ja, det finnes mange gutter der ute som er flinke til å lese kroppsspråk og ta hint, og vet hvordan de skal handle på det, f.eks. i det du nevner, lure jenter trill rundt. Absolutt.. Men det betyr ikke at alle er det.

De fleste menn kan kjøre bil.. Også har du de som er usedvanelig flinke til å kjøre bil, og de som virkelig sliter med det. Mens gjennomsnittet ligger på et helt normalt nivå.

Og sånn er det med hint og kroppspråk også. Gjennomsnittet av gutter sliter med å plukke opp signaler og hint. Noen er usedvanelig flinke til det, mens andre er så dårlige til det at kun, og KUN direkte tale hjelper. Gjennomsnittet ligger på det nivået at de er dårlige til å ta hint og tyde kroppsspråk. De klarer det til slutt, men det tar en del gjentatte hint før de fatter det.

Så uansett hvor mange hint man gir ut, så er den eneste sikre måten å få frem budskapet ditt på: klar tale!

Du veit aldri hva slags gutt du støter på, men siden snittet ligger der det ligger, så er alltid det enkle, det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...