katet Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei. Ein kompis skal ha seg ny berbar PC. PC`en har full støtte for HD, og har Bly-Ray spiller. Han vil sjå film på den gamle TV`en han har på rommet og lurer på om han kan koble PC til ein slik gammel kasse TV med sån svær kontakt som vart ofte brukt mellom VHS spiller og TV trur eg. Nokon som veit eller har tips ? Det er forøvrig snakk om en Acer Aspire 6930 som elkjøp har på tilbud nå til 7995,- LINK Lenke til kommentar
brrah Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, det er ikke mulig. Hadde laptopen derimot hatt S-Video ville det gått. Men utifra spesifikasjonene som elkjøp oppgir har maskinen ikke denne utgangen. Lenke til kommentar
katet Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Ikkje med ein liten haug med overgangar og styr heller ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det finnes vel kanskje overganger frå digitale til analoge signaler, men det er nok i så fall sikkert dyrt. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er vell scart kabel du mener, når du sier "Svær kontakt på gamle kassa TV". Og jeg trokke det finnes HDMI > Scart. Har værtfall aldri sett det før Lenke til kommentar
katet Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Scart var namnet ja. Nei eg har heller aldrig sett nokon slik overgang/kabel, så da driter vi i det Takker for svar folkens Får be fyren om å kjøpe seg ny TV eg da... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det blir nok svært vanskeleg ja, HDMI er digital, Scart er analog. Om det i det heile tatt finnes så er det dyrt. Han får studere brukarmanualen til PC-en og sjå om det står noko lurt der. Kanskje dei har integrert ein analog utgang ein stad på PC-en. Lenke til kommentar
katet Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Ja det kan jo også være ein muligheit. Eg skal i vertfall opp till han å fikle litt med PC`n da han får han uansett så kanskje vi finner på noko smart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå