Suppekatten Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) SLETTET Endret 9. oktober 2014 av Heigre Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 du får ikke lov. kanskje du får en kjip "kontor" jobb eller noe hvis du griner litt, men ellers er det ikke håp. jeg fikk ikke lov ihvertfall. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) SLETTET Endret 9. oktober 2014 av Heigre Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 fikk denne sykdommen selv som 13åring, er jo kjipt, men fins alltid folk som har det verre. Kur for diabetes finnes, men en slik operasjon er det 50/50 sjanse for å overleve eller å dø, derfor blir den kun utført på folk med ødelagte nyrer som kommer til å dø uansett. når man har diabetes er man vel utelukket fra jobber som krever at du kan yte 100% HELE tiden, slik som pilot, og muligens andre jobber som sjåfør. men det finnes jo mange andre spennede jobber også Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) SLETTET Endret 9. oktober 2014 av Heigre Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 hadde slike perioder i slutten av tenårene jeg, usikker på hva som gjorde det, men jeg også kunne spise mye sukker uten at det gikk så mye over blodsukkeret. jeg brukte nesten ikke hurtigvirkende i det heletatt, og like vel hadde jeg en hba1c på 7 +/- Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Følgende yrker kan man ikke utføre dersom man bruker insulin: - all passasjertransport, som bussjåfør, taxisjåfør, trikkefører, pilot - noen typer tungtransport - yrkesdykking - politi og brannvesen. Dersom man skulle få diabetes etter at man allerede har vært i arbeid som politi eller brannmannskap, blir man ikke oppsagt, men omplassert til kontorarbeide. - arbeid i offshore eller utenriksfart er som regel utelukket. Førstegangstjenesten er du fritatt dersom du bruker insulin. Sportsdykking kan gjøres til et begrenset antall meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå