Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sosial angst og millitæret

Gjest jadda_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om jeg lider av sosial fobi/angst. Er usikker på om det bare er vanlig sjenerthet eller hva det egentlig er, men tenker kanskje å bli henvist til psykolog og få snakket litt..

Uansett har det seg slik at jeg også ønsker å tjenestegjøre i millitæret om ikke så altfor lenge. Vil det være mulig om jeg blit diagnosert? Om vil det i såfall havne på millitærrullebladet og forfølge meg til evig tid? I såfall er det jævlig urettferdig. Jeg er tjenestedyktig, og tror neppe jeg ville hatt problemer med å gjennomført førstegangstjenesten.

Er ikke noe vits å gå til psykolog dersom det bare vil ødelegge for meg. Hva tror dere? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får dette diagnosert hos militærpsykologen kommer det bare på de militære dokumentene. Ingen får tilgang til de uten at du skriver under på at de kan få det. Situasjonene som du kan få dette i trynet på senere er disse:

-Hvis du skal jobbe i land utenfor eøs, som krever en forsikring, husker ikke helt dette.

-Hvis du skilles og har barn og retten skal avgjøre om du er skikket til å ta vare på ungene dine.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg burde gjøre det. Det handler vel egentlig mest om jenter. Har problemer med å forholde til jenter i noen situasjoner. Det er på en måte noe jeg aldri har skikkelig opplevd. Jeg skriker ikke om oppmerksomhet, men har jevnt over ikke problemer med å snakke med folk. Har heller ikke problemer med kompiser. Mulig jeg kan overvinne dette, men av og til virker det håpløst. Kan legge til at jeg er 18 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...