Gå til innhold

Antall visninger i forum

Anbefalte innlegg

Heisann, bare lurte på hvordan dette er løst?

Hvilke måte blir brukt til å telle visninger?

Jeg har laget et forum, men foreløpig så blir det telt en visning for hver gang du går inn på det emnet, og da blir det litt mange visninger etterhvert.

Jeg har også tenkt på coockies, men er man aktiv i forumet da så får man jo MASSE coockies.

Har tenkt på å slenge alt inn i en database også, men den kan jo fort bli ganske stor den også.

Så hva er vanligst å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lagre en id i cookie og fornye den etter hvert. Da må du lagre data for id'en på serveren (fil/db). Det er samme måte som PHP session virker på. Du kan jo bare forlenge timeout for php session cookie til en uke eller mer, og lagre litt besøksdata for hver bruker i session.

Lenke til kommentar

Jaok ..

Grunnen til at jeg nevnte coockies var at jeg av en eller anna (dum) grunn tenkte på at det ikke bare skulle være 1 visning per bruker, men heller ikke telle 1 visninger HVER gang en var på tråden ..

Tenkte å f.eks. lage coockie som varer 1 dag eller 1 uke eller noe, så det ikke blir telt mer enn 1 visning per bruker om dagen eller uka.

Men ikke spør engang, aner ikke hvorfor jeg tenkte sånn, det er bare forklaringen på at jeg nevnte coockies!

Sier seg jo selv at det kun skal telles 1 gang per bruker.

Men my fault, da fikk jeg hvertfall svar ..

Lenke til kommentar

Joda, du har en poeng m4rtin, men tror jeg heller vil telle visninger per bruker. Så visninger blir egentlig antall brukere som har lest tråden!

Er jo tydeligvis sånn her inne også .. uansett hvor mange ganger jeg går inn i en tråd så blir det bare telt første gangen.

Lenke til kommentar
Joda, du har en poeng m4rtin, men tror jeg heller vil telle visninger per bruker. Så visninger blir egentlig antall brukere som har lest tråden!

Er jo tydeligvis sånn her inne også .. uansett hvor mange ganger jeg går inn i en tråd så blir det bare telt første gangen.

IP.Board lagrer alle visninger etterhvert som tråden vises. Med mindre man velger å "cache" det til en annnen tabell, som deretter oppdaterer de hver 6. time (mener jeg).

Diskusjon.no har aktivert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...