estigma Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg har hatt endel penger stående på DnB NOR Pengemarked (I) fond de siste 6-7 årene. Men har tenkt til å slutte med dette og heller sette pengene på vanlig sparekonto. Jeg har aldri satt meg inn i dette med fondssparing eller aksjer, så jeg er veldig grønn på området. Derfor lurer jeg på om når det er lurt å selge disse. Er det en dårlig periode nå, bør jeg vente litt til før jeg selger disse? Håper noen kan gi meg noen råd. Om ikke en liten innføring om hvordan jeg ser hvordan og når jeg bør selge desse. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Stemmer det at fondet har hatt en årlig avkastning rundt 1-11%? Så vidt jeg kan se var du opp over 9% i fjord, men 5% ned i år. Ikke akkuratt noen big deal. Nå vet jeg ikke hvor mye % du har hatt totalt, men du vil vel måtte betale skatt av all profitt som er over skjermingsfradraget, som er på rundt 3%? Personlig ville jeg vurdert å finne et fond med bedre avkastning, men hvis du kan bli avhengig av pengene i den nærmeste tiden bør du nok ikke gjøre det. Såvidt jeg kan se er det ikke spesielt "ulønnsomt" og selge nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå