zyklo Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg trenger litt hjelp til å hente ut data fra en tabell der vilkåret ligger i en annen tabell. Jeg har en tabell med brukere der et av feltene heter sist_innlogget_dato som skal være vilkåret i en spørring. Dataen henter jeg fra en annen tabell med bilder der et av feltene heter lastet_opp_dato. Spørringen skal da hente ut alle bilder som er lastet opp etter jeg var innlogget sist. Er plutselig helt blank på sql. :-( Noen gode forslag. Bruker ASP og Ms Access. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) SELECT * FROM bildetabell WHERE lastet_opp_dato > ( SELECT sist_innlogget_dato FROm brukertabell where bruker = 1 ) Endret 12. januar 2009 av blackbrrd Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Har nok tenkt veldig feil når jeg skrev første innlegget her. Kan jo ikke hente ut sist_innloggetdato fra databasen pga at den blir jo oppdatert når du logger inn. Så den vil jo alltid være dagens dato. Jeg legger derfor sist_innloggetdato i en session før feltet oppdateres i databasen når du logger inn. Henter deretter ut de riktige bildene med denne: sql = "SELECT * from tbl_Bilder WHERE Lastetopp_dato > #" & session("Sist_innlogget") & "#" Da får jeg feilmeldingen Microsoft JET Database Engine error '80040e07' Syntax error in date in query expression 'Lastetopp_dato > #23.01.2009 01:26:51#'. /album/start.asp, line 10 Noen som vet hva som er feil i denne spørringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå