Frostie Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei En kompis av meg kjøpte akkurat denne harddisken av meg. Jeg formaterte den (til NTFS filformat under Vista, om det er relevant) før jeg ga den fra meg, og alt fungerte fint hos meg. Men han har et problem med at han ikke fant harddisken på PCen. En Dell Latitude D530 med Windows XP SP3 er det snakk om. Han hadde også samme problemet på den stasjonære, en hjemmebygget rigg med XP SP2. Nå har han imidlertid innstallert Windows 7 på den stasjonære, og har dermed også funnet harddisken, men problemet er vedvarende på laptopen. Jeg lurer på hva som er problemet. Det er snakk om en plug and play harddisk som jeg aldri har måttet innstallere noe programvare for å få til å fungere. Takker på forhånd for svar Frostie Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Dette kan komme av at bokstavnavet den er tildelt, brukes da av en annen enhet... Du kan gjøre følgende: Startmenyen -> høyreklikk på min datamaskin -> behandle -> lagringsplass -> diskbehandling(lokal) -> høyreklikk på harddisken -> velg endre bokstav -> velg en helt random bokstav og deretter trykker du på "OK"... Kan være en mulighet for at dette kan funke.. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Heisann Hadde et lignende problem med min WD element disk. (500gb) Problemet mitt var at jeg hadde masse data og slikt lagret på den, åsså skulle jeg skru på pcen en dag, og da var alt borte! Prøvde flere ganger å kobble ut strømmen, men til ingen nytte. Formaterte den på nytt, og da kunne jeg bruke den igjen... Gikk tilbake til elkjøp hvor jeg hadde kjøpt den, og fikk meg en ny hardisk av dem. Ente opp med en Maxtor jade med samme speks. Virker som om de western element diskene er litt "ustabile" så jeg ville gått tilbake med den vis det fortsatt er garanti på den. Vis ikke: Finner dere den i Windows device manager? Vis dere gjør det, prøv å formater den. Vis ikke er det nok laptoppen som har noe sperre for ett eller annet... Lenke til kommentar
Jumpo Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Det er jeg som kjøpte harddisken av Frostie, og det er et par ting jeg gjerne vil legge til. Når jeg først kobler til harddisken kjenner ikke Windows den igjen som en harddisk i det hele tatt, bare sier at det er en ukjent USB-tilkobling, og foreslår at jeg burde laste ned en driver. Siden harddisken er Plug & Play skjønte jeg at det var laptop'en det var noe i veien med, og ikke harddisken. Den vises hverken opp i Diskbehandling eller Windows Device Manager, noe som er ganske rart. Det som er virkelig merkelig er at den funker fra tid til annen. Jeg plugget den i nå i stad, og da var alt i skjønneste orden. Om problemet vedvarer må jeg nok prøve noe annet. Men takk for svar uansett. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Det er jeg som kjøpte harddisken av Frostie, og det er et par ting jeg gjerne vil legge til. Når jeg først kobler til harddisken kjenner ikke Windows den igjen som en harddisk i det hele tatt, bare sier at det er en ukjent USB-tilkobling, og foreslår at jeg burde laste ned en driver. Siden harddisken er Plug & Play skjønte jeg at det var laptop'en det var noe i veien med, og ikke harddisken. Den vises hverken opp i Diskbehandling eller Windows Device Manager, noe som er ganske rart. Det som er virkelig merkelig er at den funker fra tid til annen. Jeg plugget den i nå i stad, og da var alt i skjønneste orden. Om problemet vedvarer må jeg nok prøve noe annet. Men takk for svar uansett. Prøvd den på en annen pc for å sjekke??? Hører du om harddisken spinner opp ved tilkobling av AC??? hører du at det "skrangler" når du kobler til harddisken?? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Prøv den i en annen PC ja. Hvis dette er 500GB størrelsen, så ville jeg sendt den på RMA dersom en annen maskin heller ikke finner den i diskbehandling. 500GB versonen av disken som står inni er kjent for å ha mye trøbbel. Jeg vil også påpeke at det ligger 10-15 tilsvarende tråder til dette her siden midten av november som dere finner ved å bla 1-2 sider i forumet, kanskje det er en løsning der dere har oversett? Lenke til kommentar
JoeytheK9d Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vet ikke sikkert men det høres nesten ut som et elektronisk problem, siden den funker av og til. Når den ikke funker, lyser indikatorlampen/evt lager disken fortsatt lyd? Jeg hadde noe lignende med min WD Elements 640gb. Viste seg å bare være strøm-adapteren som gikk varm og koblet seg ut. Søkte litt rundt og fant ut at mange andre sleit med det samme. Kjøpte ny adapter på clas ohlson til 300 kroner, og har ikke hatt noe problem siden. Lykke til uansett:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå