Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny DVD-spiller til ca 800kr

Anbefalte innlegg

Samboeren min kjøpte DVD-spiller i gave til meg igår, en Hitachi DVP425E til 699kr på elkjøp.

Jeg koblet den opp med coax --> logitech Z5500 høytalerene mine, og kompositt utgang --> TVen min (Samsung CRT-TV). Jeg fikk bilde på TVen min, men lyden var ikke som den skulle være. Jeg fikk lyd i høytalerene, men i tilleg til til ordinære lyden var det plagsom støy i bakgrunnen.

Jeg forsøkte å stille digital ut mellom "PCM" og "ALLE", men til ingen nytte. Støyen kommer også og går når man blar i menyene. Jeg testet så med analog stereolyd - da forsvant støyen.

Jeg testet deretter litt mer med digital ut, og kom frem til at støyen kun opptrådde når bildesignalkabelen var koblet i TVen. Jeg tenkte så at det kanskje var noe galt med TVen, så jeg testet med en kompositt --> scart adapter, og ren scart kabel. Begge koblingene ga den samme plagsomme støyen.

Ettersom støyen opptrår både med scart og kompositt regner jeg med at det er noe galt med DVD-spilleren, og har derfor bestemt meg for å levere den tilbake til Elkjøp og finne meg en annen.

Har dere anbefalinger av DVD-spillere i 6-800kr klassen som har 1080p oppskalering, HDMI og digital ut (helst optisk og coax)? Støtte for mange formater er et pluss, men ikke en nødvendighet.

Mvh

Francis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...