geriljajoe Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Skjerm, tastatur, mus, kabbis, psu, cpu kjøler (Scytje) og dvd brenner har jeg fra før. - Max pris for oppsett: 6000 kr. - Skal være intel cpu, og ATI gfx Ønsker å kunne ha mulighet for litt overklokking av cpu og minne, men ikke det viktigste for meg. Fint om noen kan gi tilbakmelding på delene jeg har satt opp, for det er ønskelig med en stabil pc. Går disse delene godt sammen, og er det et oppsett somgirt "bang for the bucks" ? Bør jeg kanskje gå ned til et ati 4850 skjermkort, for jeg er litt usikker om kortet jeg har satt er verdt de ekstra hundrelappen mot et 4850... Handlevogn Endret 12. januar 2009 av geriljajoe Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Bump! Håper noen av ekspertene her på forumet kan gi noen refleksjoner på oppsettet mitt! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Sånn jeg ser det, ikke det at jeg vil kalle meg ekspert da, er at setupen ser egentlig helt ok ut. Ikke noe spesielt jeg vil si er dårlig med det du har lagd. Ville selv gått for et 4870 og ikke 4850, for å få maks preformance;) Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Takk for svar Clue. Så ift mitt budsjett er det altså ikke noe bedre Inteloppsett når man skal få mest ytelse for pengene? Jeg er ute etter stabilitet, og har hovedsakelig holdt meg til Asus hovedkort for de har vært gode. Er det noe annet hovedkort som anbefales, og som er bedre enn det jeg har valgt? Er Foxconn noe å vurdere. F.eks dette Er det samtidig noen som kan si noe om hvor mye forskjell det er ytelsen mellom 4870 og 4850? Når det gjelder cpu'n, vil det lønne seg for meg å strekke med til E8500?, og få litt mer ytelse der. Eller vil det lønne seg å spare en hundrelapp for E8400, og heller overklokke noen MHZ? Er det noe å hente på en firekjernes prosessor slik som Q8200? Håper noen kan være behjelpelig med tilbakemelding mht til mine spørsmål på cpu, hovedkort og gfx! Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Setter pris på om noen kan kommentere mine spm! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har veldig bra erfariner med asus hovedkort, testet sist https://prisguiden.no/product.php?productId=96385, absolutt å anbefale. Forskjellen mellom E8400 og E8500 er meget liten, i mitt syn ikke verdt det. For å sammenligne skjemkort kan du se her, jeg vet ikke hvilke oppløsning du er ute etter, men her har de alle slags oppløsninger og mange spill: http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...chmarks,30.html Quad core er ikke mye brukt til spill enda, kun enkelte spill som støtter det. Ingen vet hvor mye det vil bli brukt framover, muligens de begynner å implimentere det mer og mer etterhvert. I hvertfall vil jeg si at E8400 og E8500 er veldig gode prosessorer. Håper dette hjelper;) Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Takk. Eneste jeg kan se skiller Pro og Deluxe HK er at sistnevnte har en Glan port mer, og ekstern eSata utgang. Regner med at kortene ellers "yter" det samme. Pro versjonen har forøvrig 2 flere usb porter, og en inngang for PCI-E 1x (sier ikke meg så mye). Ut i fra det jeg har lest, og ditt svar går jeg nok for en E8400 i og med jeg kan klokke 8400 prosessoren uten kostnad:-) Som du ser i signaturen min har jeg en 20" Dell skjerm, så oppløsning blir 1680x1050. Kikket litt på Toms Hardware, og ser det varierer hvem som yter best på de ulike spillene. Har jeg forstått tabellen riktig er det ihvertfall ikke vanvittig stor forskjell i ytelse mellom de GFX kortene jeg vurderer. Takk for tilbakemeldingene:-) Endret 14. januar 2009 av geriljajoe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå