raathass Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei. Gjennom de siste fem årene har jeg hatt flere telefoner fra Sony Ericsson og med på lasset har jeg hatt et antall trådløse headset av typen HBH-660 og HBH-662. Disse har fungert upåklagelig og jeg kan ikke huske sist gang jeg snakket rett i telefonen. Men tiden går videre så når min trofaste W800i har gått inn i pensjonistenes rekker har jeg fått låne en N95 8GB. En fleksibel telefon med mange muligheter, og ikke minst like mye dill og enorme menyer. Nok om det. Jeg forsøker å koble på mitt headset og ingenting fungerer logisk. Det jeg vil er følgende (som er eksakt den samme funksjonaliteten som jeg har hatt på mine tidligere telefoner): 1) Jeg kobler sammen telefonen og de forblir sammenkoblet. Når enhetene forsvinnner ut av rekkevidde vil jeg at de skal koble sammen igjen når de er innenfor. 2) Når jeg får innkommende anrop og enhetene er sammenkoblede vil jeg kunne "løfte av røret" enten på telefonen eller på headsetet og få lyden i headsetet. 3) Når jeg gjør utgående anrop vil jeg at lyden skal komme i headsetet automatisk 4) Når jeg er i en samtale vil jeg enkelt kunne overføre lyden fra headset til telefon eller andre vei. w800i spør sogar under oppsetting av samtale om jeg vil motta lyden i telefonen. 5) Jeg vil ikke ha tastelyder eller andre telefonlyder i headsetet, kun lyd fra samtaler. Jeg skjønner dog at det i enkelte sammenhenger kan være riktig å ha lyd (typisk de som har trådløst headset til musikken sin) men dette er etter min mening noe helt annet enn vanlig bruk av headsetet og burde vært aktivert separat. HBH-662 og N95 fungerer ikke slik. Få halvparten av alle samtaler må jeg koble sammen enhetene manuelt. Da trykker jeg på knappen på headsetet og så kansellerer jeg telfeonens venting på talekommando. Deretter må jeg skynde meg å slå nummeret før enhetene kobler fra hverandre. Ven inngående anrop svares det av og til i headsetet og av og til i telefonens høyttaler - jeg har ikke klart å finne noe system. Er det noe jeg kan gjøre for å konfigurere dette eller må jeg konstatere at Nokia har en lite logisk bluetooth-implementasjon? /t Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Dette handler ikke bare om Nokia bluetooth-implementasjon i forhold til slike headset...Sony Ericsson fungerer det bra med å koble til et Nokia-bluetooth-headset, eller bruke Nokia sin på en HTC fungerer normalt, men etter vel å merke så er det Sony Ericsson sine enheter som er litt klundrete...(etter egen erfaring med flere modeller å dømme)... Men er trolig sammenkobling mellom Nokia med Sony utstyr... Er slik etter det jeg har opplevd og hørt rykter om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå