Gå til innhold

Temperatur på Asus A7N8X deluxe rev 1002

StorPeder

Anbefalte innlegg

Åhuffåhuff!

Asus probe2- programmet mitt viste at CPU temp lå på 38 grader rett etter jeg hadde spilt q2. (Kongespill :woot: )

Så restarta jeg maskina, og gikk inn i bios. Bios viste at cpu'en lå på 70 grader! :o :o

Helt vanvittig!

Utroli dårli at de viser _så_ forskjellig! 10 grader feil hadde nesten vært akseptabelt, men 32 da! :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva jeg ville stolt på. Har samme kortet og Asus probe viser fra 37 idle til 45 load, det samme gjør MBM5. Biosen viser rundt 50, men varierer voldsomt på kort tid +/- 5 grader på et sekund og to. Stoler minst på biosen i mitt tilfelle, da denne aldri ligger stabilt på en temperatur, men forandrer seg mye opp og ned på særdeles kort tid.

Lenke til kommentar
Asus Probe viser temperaturen i CPU-sokkelen, mens BIOS viser CPU Core. Hvis du bruker Motherboard Monitor kan du velge å lese temp fra core. (W83L785TS-S Diode).

Føleren i sokkelen endres tregere pga at luften rundt den må varmes opp først.

Helt rett. Den måler cpu core!

Lenke til kommentar
Skrevet: 12 Apr 2003 12:09    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

Asus Probe viser temperaturen i CPU-sokkelen, mens BIOS viser CPU Core. Hvis du bruker Motherboard Monitor kan du velge å lese temp fra core. (W83L785TS-S Diode).  

Føleren i sokkelen endres tregere pga at luften rundt den må varmes opp først  

K7N2 kortene fra Msi bruker vist også tempen på cpu-core. Kan dette gjelde andre Nforce2 kort også?

Bios viser cpu 53 grader og hovedkort 30 grader, så langt er det greit.

Men Sandra, Aida32 og Speedfan kommer opp med Aux tempratur på 35 grader. Jeg lurer på om denne tempraturen er tempraturen på sokkelen.

Aux'en har jo ingen føler som er tilkoblet kortet og prosessorer med følere innebygd vil jo 2 tempraturer kunne leses slik at disse programmene kaller den ene Aux

Lenke til kommentar

Motherboard Monitor, er det noe som følger med på driver-disken, eller er det noko jeg kan finne på nette??

har ikke giddi å se orntli hva som er på asusdisken...

Lenke til kommentar

Motherboard Monitor, er det noe som følger med på driver-disken, eller er det noko jeg kan finne på nette??

Her finner du Motherboard Monitor

http://mbm.livewiredev.com/

Lenke til kommentar

Her finner du Motherboard Monitor

http://mbm.livewiredev.com/

Takk! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...