Gå til innhold

Hjelp til "allround PC" - 4500 inkl operativsys

Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc til hverdagsbruk. Er ivrig amatørfotograf og har masse GB bilder og film liggende. PC skal foruten bildebehandling brukes til vanlig kontorarbeid og noe videoredigering. Har også lyst til å kunne spille litt på den, selv om det vel er som å tro på julenissen i dette prissegementet. Er det noen hovedkort med integrert grafikkort som kan takle litt spilling (trackmania etc)

Har forsøkt å lage en handlevogn selv som utganspunkt, men tror nok at jeg med litt hjelp fra dere kan forbedre en hel del...

Pris max 4500 inkl. operativsystem

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91072

På forhånd takk til de som gidder å hjelpe en frustrert sjel som har gått seg bort i prisguider og anbefalinger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, så ville jeg sett om det var mulig å øke budsjettet med en 500 kroner. Da vil du kunne få en mye bedre og mer stabilt kabinett og strømforsyning. Selv om til eksempel de billige Aopen kabinettene er OK til sitt formål, er de fremdeles lavbudsjett kabinetter med kvalitet etter prisen.

Kabinett

Kabinettvifte (Front)

Kabinettvifte (Bak)

Hovedkort

Prosessor

Ram

Harddisk

DVD brenner

Skjermkort⌠For å utnytte Hybrid Crossfire teknologien⌡

Opperativsystem

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Oppsett med intel, lagt litt mer vekt på skjermkort, og tatt litt mindre harddisk med, noe som er lettere å oppgradere i senere tid uansett. Operativsystem burde du velge Windows Vista Home 64 bit (basic eller premium) som jeg vett de har på amentio.

Ellers er Svenni sitt oppsett veldig bra det og, jeg ville selv heller valgt AMD Atlhon x2 6000 og lagt litt mer penger i et skjermkort som 3650 eller 2600pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser greit ut det der, men pass på at kabinettet støtter ATX. Ellers ville jeg ha bytta til ati 3450 skjermkort som har noe høyre klokkefrekvenser til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...