Gå til innhold

Streame innhold fra Pcen til Pc tilkoblet tven

krimol

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite porsjekt på gang, der jeg skal ha en pc oppkoblet til tven. Denne Pcen skal jeg ha et mediacenter program eller et anna program som vil vise musikk,bilde og video samlingen min oversiktlig. Mine bilder, videoer og musikk skal ligge på en annen pce som jeg ikke vil ha oppkoblet mot Tven. Denne pcen skal dele musikk,bilder og video til "mediacenter" pcen.

1 ) Hva programvare anbefaler dere til å ha på pcen som er koblet opp mot tven?

(Det skal ha et meget fin design, bra organisering av filmer og musikk og bilder,

der det skal hente automatisk info om filmer og musikk album. )

2) Holder det å dele mappene på den andre pcen (den som ikke er koblet til tven), så

vil filene vere lett tilgjengelig på den andre pcen ?

3) kom gjerne med andre kreative innspill om eventuelt andre bedre metoder:)

Sry, visst dette er feilplassert;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. XBMC, Mediaportal eller MythTV

2. Ja

3. Selv planlegger jeg å kjøpe en ny htpc av noe slag snart. Hadde egentlig håpt på en ny mac-mini. Men, når ikke det kom blir det noe selvmekk med et pent mini-kabinett. Jeg vil nok benytte meg av MediaPortal pga. integrert støtte for RiksTV (såvidt jeg skjønner). Backend blir Ubuntu Server som deler via NFS og/eller Samba.

Lenke til kommentar
1. XBMC, Mediaportal eller MythTV

2. Ja

3. Selv planlegger jeg å kjøpe en ny htpc av noe slag snart. Hadde egentlig håpt på en ny mac-mini. Men, når ikke det kom blir det noe selvmekk med et pent mini-kabinett. Jeg vil nok benytte meg av MediaPortal pga. integrert støtte for RiksTV (såvidt jeg skjønner). Backend blir Ubuntu Server som deler via NFS og/eller Samba.

ok takk :)

Lenke til kommentar

Om du ikke skal ha tv inn på den ville jeg anbefalt XBMC (eller evt Boxee når den kommer for fult). Mye bedre støtte for automatisk nedlastning av info om filmer, tv shows, musikk og musikk videoer. Menyer, organisering osv er godt gjennomført.

Bruker xbmc på htpc, som blir foret med media fra linux server med samba selv, og er kjempefornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale MediaPortal på det sterkeste, har brukt det i to år nå, og er stor fornøyd. Brukerstøtten fra andre brukere og utviklerne er utrolig god, til å med på dette forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511827

Det ser mildt sagt fantastisk ut med de rette skin-filene installert (Jeg bruker og vil anbefale StreamedMP).

ok, tusen takk for svaret :)

Det ser akkurat slik ut som jeg har tenkt meg!:)

en ting jeg lurer på, hva gjør du med DVD samlingen din?

hard du slik Vob filer, eller har du konvertert dem til Divx elns? :)

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale MediaPortal på det sterkeste, har brukt det i to år nå, og er stor fornøyd. Brukerstøtten fra andre brukere og utviklerne er utrolig god, til å med på dette forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511827

Det ser mildt sagt fantastisk ut med de rette skin-filene installert (Jeg bruker og vil anbefale StreamedMP).

DVD samlingen min konverterer jeg til x264 fortløpende ved å bruke en plug-in som heter MediaSlayer (http://forum.team-mediaportal.com/plugins-47/mediaslayer-cd-dvd-hd-ripping-tool-v1-1b-37606/) som automatisk laster ned informasjon om filmen fra IMDB, samt ripper den inn. Alt gjøres fra MediaPortal selv, og du kan sette den opp til å lagre filene på en server (som jeg gjør).

mvh,

Zappza

Lenke til kommentar

DVD samlingen min konverterer jeg til x264 fortløpende ved å bruke en plug-in som heter MediaSlayer (http://forum.team-medi

aportal.com/plugins-47/mediaslayer-cd-dvd-hd-ripping-tool-v1-1b-37606/) som automatisk laster ned informasjon om filmen fra IMDB, samt ripper den inn. Alt gjøres fra MediaPortal selv, og du kan sette den opp til å lagre filene på en server (som jeg gjør).

mvh,

Zappza

Ok takk:) skal teste dette;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...