Gå til innhold

Trenger et nytt spill - anbefalinger?

whaley

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp med mitt neste spill, håper noen kan tipse meg i riktig retning :) er ganske fersk i ps3 verden, da jeg først begynte å spille i jula. I utgangspunktet er jeg egentlig rollespill geek, men har i det siste fått veldig sansen for action/shooters hvor man kan skaffe seg masse arti utstyr og oppgradere etc underveis.

Feks, har jeg i det siste spilt mye Dead Space, og det er jo en typisk sci fi shooter, med oppgradering av utstyr og forskjellige våpen. Trenger dog ikke være like voldelig som dead space :) Er vel noe av det verre jeg har sett i spill, men men.. Noen som har noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt på Fallout 3, da det både har RPG og action/FPS elementer.. Men synes det virker litt vel voldelig til tider.. (ja, faktisk litt opptatt av det:)) Men det blir fortsatt vurdert.

Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Ja visst du ikke liker å se hoder eller hele kropper eksplodere i hundre små og store biter, i super slow motion er kanskje ikke Fallout 3 spillet for deg. Men med tanke på hvor stort dette spillet er. Og hvor mye tid man kan bruke på det, er det ikke så enormt voldelig. Slik jeg spiller det kan det lett ta en time mellom hver gang jeg moser hodet til en supermutant f.eks. Man velger selv hvor voldelig man vil være. Jeg liker best å utforske, ikke bare drepe.

Andre anbefalinger.

Uncharted

The Orange Box (5 spill for prisen av ett!)

The Elder Scrolls IV Oblivion

LBP

Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Splinter Cell: Double Agent

Bioshock

Mirrors Edge

Skate.

Endret av Kuff1
Lenke til kommentar

Ratchet And Clank er kanskje fint for deg. Mye action, søte karakterer, uten at det er noe blod eller gørr, og mange morsomme oppgraderbare våpen.

Metal Gear Solid 4: Den mest episke spillopplevelsen jeg har hatt noen sinne. Så og si umulig å skjønne historien hvis du ikke har spilt de tidligere spillene, men uansett verdt et forsøk. Du kan evt. lese om hendelsene i de tidligere spillene her.

Killzone 2 den 25. februar: Hypen rundt dette spillet kan du umulig ha oversett. Vedder brunhålet mitt på at det blir det råeste FPS-et gjennom spillhistorien.

Edit:

Skate er et utrolig bra spill, men siden fokuset på historie er liten og oppfølgeren kommer den 21. januar ville jeg heller ventet på det.

Vil også føre til Uncharted på listen min. Heftig action, veldig morsom humør og meget interessant historie gjør det til et av de beste spillene fra 2008.

Oppfølgeren er ryktet å komme til våren, så det burde du få med deg. :)

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
Om du ser 1/3 ned på siden, så ligger det sikkert en til tråd om dette.

Om du ser 2/3 ned på siden, så ligger det sikkert en til tråd om dette.

Om du ser 3/3 ned på siden, så ligger det sikkert en til tråd om dette.

og så videre og videre.

Ser ingen tråder i hele tatt på førstesiden jeg, så mulig du er inne på et annet forum enn meg? :)

Lenke til kommentar
Ja visst du ikke liker å se hoder eller hele kropper eksplodere i hundre små og store biter, i super slow motion er kanskje ikke Fallout 3 spillet for deg. Men med tanke på hvor stort dette spillet er. Og hvor mye tid man kan bruke på det, er det ikke så enormt voldelig. Slik jeg spiller det kan det lett ta en time mellom hver gang jeg moser hodet til en supermutant f.eks. Man velger selv hvor voldelig man vil være. Jeg liker best å utforske, ikke bare drepe.

Andre anbefalinger.

Uncharted

LBP

Bioshock

Mirrors Edge

Skate.

Takk for tipsene, skal ta en titt på noen av spillene der. Forresten, kan man komme langt i Fallout 3 uten minimalt med voldsbruk? Eller er det en nødvendighet å måtte fjerne hoder på folk etc i ny og ne?

I andre RPGs er det ofte flere forskjellige løsninger på forskjellige quests, og ikke alltid vold som er løsningen..

Lenke til kommentar
Om du ser 1/3 ned på siden, så ligger det sikkert en til tråd om dette.

Om du ser 2/3 ned på siden, så ligger det sikkert en til tråd om dette.

Om du ser 3/3 ned på siden, så ligger det sikkert en til tråd om dette.

og så videre og videre.

Ser ingen tråder i hele tatt på førstesiden jeg, så mulig du er inne på et annet forum enn meg? :)

Jeg skal være snill og gi deg et svar da:)

Elder Scrolls IV: Oblivion

Såg det var en ovenfor som anbefalte det også. Du kan her i utgangspunktet velge mye selv hvor voldelig det blir. Og det som er av vold er av den milde sorten.

Spillet fåes billig rundt omkring. Ikke glem å sikre deg game-of-the-year utgaven med Shivering Isles. Om du leter litt finner du det til under 200 og kanskje nedi 100-lappen. Da har du dine neste 200 timer med spilling dekket. Maten er servert.

Lenke til kommentar

Andre anbefalinger.

Uncharted

LBP

Bioshock

Mirrors Edge

Skate.

Takk for tipsene, skal ta en titt på noen av spillene der. Forresten, kan man komme langt i Fallout 3 uten minimalt med voldsbruk? Eller er det en nødvendighet å måtte fjerne hoder på folk etc i ny og ne?

I andre RPGs er det ofte flere forskjellige løsninger på forskjellige quests, og ikke alltid vold som er løsningen..

kan jeg spørre hvorfor du er så optatt av akuratt volden? helt greit det, bare lurer :)

men du kan nok klare deg fint uten og bruke så alt for mye vold, bruekr du ikkje slow motionen er det ikkje så voldelig.

og du dreper bare det du selv vill.

Lenke til kommentar
Foreslår selv Burnout Paradise. Masse greatis innhold som har kommet i løpet av året, og det kommer en hel masse du kan kjøpe utpå året.

Bifalles. Kjøpte selv Burnout Paradise sammen med konsollen i fjor. Ble liggende urørt fram til romjula da jeg tok det fram igjen etter flere anbefalinger fra kompiser. Solgte disc/retail-versjonen og kjøpte det på Store istedet.

At spillet er installert gjør at det blir lettere å ta et kvarter i Paradise City enn å finne fram et annet spill på BD.

Problemet er de kvarterene tilsammen har blitt > 80 timer på litt over 14 dager.

Hektet :)

Lenke til kommentar

Uff, om du ikke vill ha knust kontroller så dropper du Mirrors Edge. Skal ta meg turen til gamestop i dag å sjekke hvor mye jeg får for Mirrors Edge, skal bare skaffe meg noen enkle trofeer først. Enkelt og greit, Mirrors Edge er kommet med noe "nytt" men det er likevell for dårlig gameplay etter min mening.

Lenke til kommentar

Andre anbefalinger.

Uncharted

LBP

Bioshock

Mirrors Edge

Skate.

kan jeg spørre hvorfor du er så optatt av akuratt volden? helt greit det, bare lurer :)

men du kan nok klare deg fint uten og bruke så alt for mye vold, bruekr du ikkje slow motionen er det ikkje så voldelig.

og du dreper bare det du selv vill.

Ja det kan du :) Skyldes at jeg har to små unger, og av og til hender det at maskina står på når de er tilstede.. :) Spiller stort sett om kveldene da, men synes det er greit å skåne de for den mest makabre spillvolden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...