MirusMentis Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har hatt touch dual i litt over et år nå, og tregheten begynner å gå meg på nervene. Tenkte da at jeg skal handle meg ny mobil nå, og trenger da en som har god kalender og mail (må ha fullgod støtte for activesync mot exchange) gjerne også en pop3 klient for privatmailen. Gutta på jobben har stort sett Nokia N82 alle sammen og skryter mye av den. Men denne er jo "gammel" og den finnes vel noe som er i samme "gata" med bedre specs? Er ikke helt sikker på om jeg har lyst på win mobile enhet igjen da tregheten på disse plager meg litt. Vil ha respons når jeg trykker på knapp/meny valg. Kamera er ikke så veldig viktig, men er positivt om det tar sånn halvgreie bilder. Kameraet på touch dualen var jo til grine av. Batterikapasitet er viktig. Noen som har noe å anbefale meg? pris 3-4.000 Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Nokia E71? Ser nå at jeg har feilpostet denne, har jo en egen katefori for kjøps hjelp. Uansett, E71 er en god kandidat, bortsett fra at jeg ikke er så tilhenger av fullsize keyboard. Kikker litt på Samsung Innov8 nå, den er midt i blinken, bortsett fra at den sprenger budsjettet og at det elendig batterikapasitet. Lenke til kommentar
Sensei Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har selv Innov8 og er storfornøyd, som jeg alltid er med samsung. Men ja, ladingen er noe herk, min må lades hvertfall en gang annenhvert døgn. Og ja, den er veldig dyr, fikk min til en fin pris på 5500,-. noe annet du kan se på er Nokia N96, den er innenfor ditt budsjett og stort sett samme programvaren som Innov8 sin. Eneste som jeg syntes trekker mye ned på den er at den rett og slett er stygg, men som sagt så er den bra, og er vist bedre på e-post enn innov8. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du foreslår N96 når trådstarter poengterer at batteritiden er viktig? Om det skulle være noe tvil - ikke kjøpt N96. For det første er det en telefon med multimedia og underholdning i fokus, ikke business, det er E-serien for. Og apropos E-serien, så er E71 fantastisk i forhold til batteritid, mens N96 er tilsvarende fantastisk dårlig. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Du foreslår N96 når trådstarter poengterer at batteritiden er viktig? Om det skulle være noe tvil - ikke kjøpt N96. For det første er det en telefon med multimedia og underholdning i fokus, ikke business, det er E-serien for. Og apropos E-serien, så er E71 fantastisk i forhold til batteritid, mens N96 er tilsvarende fantastisk dårlig. Kan alltids fire litt på kravet om numerisk keyboard og godta qwerty, men igjen E71 er vist totalt elendig til bilder (sitat kollega) Hva tror dere om N82, er det også en multimedia/underholdnings mobil også? (ja den er i N serien) men dog. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nokia E71? Ser nå at jeg har feilpostet denne, har jo en egen katefori for kjøps hjelp. Uansett, E71 er en god kandidat, bortsett fra at jeg ikke er så tilhenger av fullsize keyboard. Kikker litt på Samsung Innov8 nå, den er midt i blinken, bortsett fra at den sprenger budsjettet og at det elendig batterikapasitet. E66 da, det er ca samme tlf med slide og numerisk tastatur. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er en veldig bra kameratelefon, har hatt den selv i et år. Men den fungerer greit som profftelefon likevel. I forhold til mail, så har jeg kun brukt IMAP, men Exchange støttes også. Det følger med Office Mobile for lesing av dokumenter, regneark o.l., og lisensen kan oppgraderes til å også redigere, men skjermen blir litt lite til det formålet. Når det er sagt, så tenkte jeg ikke noe over at skjerm da jeg hadde den (er for øyeblikket bortskjermt med 3,8", mot 2,4" på N82). Du skriver at N82 har blitt "gammel". Det stemmer forsåvidt, den er over et år gammel nå, men er likevel ikke utdatert. Lignende nyere telefoner du kan se på er N78, N79 og N85. Samtlige har ulike forbedringer i forhold til N82, mest gjennomgående at batteritiden har blitt forbedret. Unntaket er kameraet, hvor N82 gjør det veldig bra. De nyere modellene har av en eller annen grunn fått LED-lys i stedet for ekte xenon-blits, som gjør at N82 vinner i mørke omgivelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå