DamienO Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg har et temmelig pinlig problem jeg håper noen glupe hjerner kan hjelpe meg med. Har akkurat formatert min eldgamle Dell Dimension 2300 med XP, og som den idioten jeg er, glemte jeg å se navnet på driveren. Dette er ikke en pc jeg ikke har brukt på over et år, så husker det faktisk ikke! Kopierte alle andre drivere jeg trengte, men glemte den viktigste... Etter at jeg formaterte ble jo naturligvis alt slettet, og jeg får ikke endret oppløsningen på skjermen. Inne på Device Manager står det bare at jeg har en Generic PnP Monitor, uten noe skjermkort nevnt, slik som det pleier å gjøre. Hvordan finner jeg ut hvilket skjermkort jeg har??? Har åpnet pc'en, men fant ingen navn på noe som helst. Har også prøvd å søke på dell.com og lagt inn info der, men får ikke opp noen drivere som hjelper. Holder på å klikke. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Skru opp maskinen og finn frem digital kamera, ta ut kortet om du kan og ta bilde av det. Som oftest er de bygget på referanse kjøler så de kan identifiseres etter kjøler design i enkelte tilfeller... ELLER du kan studere etter klistremerker på kortet med serienummer, i enkelte tilfeller har den ett hint til hvilket skjermkort det er snakk om. Lenke til kommentar
DamienO Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Skru opp maskinen og finn frem digital kamera, ta ut kortet om du kan og ta bilde av det.Som oftest er de bygget på referanse kjøler så de kan identifiseres etter kjøler design i enkelte tilfeller... ELLER du kan studere etter klistremerker på kortet med serienummer, i enkelte tilfeller har den ett hint til hvilket skjermkort det er snakk om. Jeg har prøvd det, men maskinen er så liten, og det sitter en jævlig stor vifteboks der, så jeg klarer ikke se noe Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 i følge dell er det en integrert intel løsning. med mulighet for å ettermontere et agp kort? Lenke til kommentar
DamienO Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 i følge dell er det en integrert intel løsning. med mulighet for å ettermontere et agp kort? Hvor fant du ut det? Og stod det noe om hvilken løsning det var? Jeg må jo ha et navn.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du kan jo kanskje sjekke dell support / Service tag eller søke opp modellen din Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) i følge dell er det en integrert intel løsning. med mulighet for å ettermontere et agp kort? Hvor fant du ut det? Og stod det noe om hvilken løsning det var? Jeg må jo ha et navn.. Rent søppel fra Intel i dokumentet: http://support.dell.com/support/edocs/syst...ecs.htm#1101572 845GL sitt innebygde grafikkort. Endret 11. januar 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 fant det på dell support. sto ingen modell kun at det var intel basert å brukte intill 32mb av system minne. vil uansett anbefale deg å gå over til et agp kort. finner sikkert et agp kort på elreturen som er bedre en det du har. Lenke til kommentar
DamienO Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Du kan jo kanskje sjekke dell support / Service tag eller søke opp modellen din Det har jeg selvsagt gjort, som beskrevet ovenfor. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 her er driverne dine http://support.dell.com/support/downloads/...tid=&impid= Lenke til kommentar
DamienO Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 her er driverne dine http://support.dell.com/support/downloads/...tid=&impid= Den siden har jeg vært inne på. Har lastet ned alle som er under "video", men blir ikke noe bedre av den grunn. Jeg skjønner nada. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 enklest blir vel da et agp kort. har et par nvidia basserte kort du kunne ha fått om du bodde i nærheten av levanger. et 5600 og et 5700. Lenke til kommentar
DamienO Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Jeje, hjalp ikke så mye dette. Da må jeg faktisk kjøpe nytt skjermkort. Det ble en dyr formatering Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 agp får du kjøpt billig brukt også da? ta d billigste du finner så yter det bedre en det du hadde om det ikke er alt for gammelt da. men alle 8x agp kort skulle vel duge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå