Gå til innhold

Skjermkort gone missing.

DamienO

Anbefalte innlegg

Jeg har et temmelig pinlig problem jeg håper noen glupe hjerner kan hjelpe meg med.

Har akkurat formatert min eldgamle Dell Dimension 2300 med XP, og som den idioten jeg er, glemte jeg å se navnet på driveren. Dette er ikke en pc jeg ikke har brukt på over et år, så husker det faktisk ikke! Kopierte alle andre drivere jeg trengte, men glemte den viktigste...

Etter at jeg formaterte ble jo naturligvis alt slettet, og jeg får ikke endret oppløsningen på skjermen.

Inne på Device Manager står det bare at jeg har en Generic PnP Monitor, uten noe skjermkort nevnt, slik som det pleier å gjøre.

Hvordan finner jeg ut hvilket skjermkort jeg har??? Har åpnet pc'en, men fant ingen navn på noe som helst. Har også prøvd å søke på dell.com og lagt inn info der, men får ikke opp noen drivere som hjelper.

Holder på å klikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru opp maskinen og finn frem digital kamera, ta ut kortet om du kan og ta bilde av det.

Som oftest er de bygget på referanse kjøler så de kan identifiseres etter kjøler design i enkelte tilfeller... ELLER du kan studere etter klistremerker på kortet med serienummer, i enkelte tilfeller har den ett hint til hvilket skjermkort det er snakk om.

Lenke til kommentar
Skru opp maskinen og finn frem digital kamera, ta ut kortet om du kan og ta bilde av det.

Som oftest er de bygget på referanse kjøler så de kan identifiseres etter kjøler design i enkelte tilfeller... ELLER du kan studere etter klistremerker på kortet med serienummer, i enkelte tilfeller har den ett hint til hvilket skjermkort det er snakk om.

Jeg har prøvd det, men maskinen er så liten, og det sitter en jævlig stor vifteboks der, så jeg klarer ikke se noe :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...