Gå til innhold

Begrensning på søk til bare 2008?

Anbefalte innlegg

Har sittet å søkt litt sånn generelt på forumet men alle søk jeg har gjort siste tiden får en bare opp av datoer med 2008 men benytter en google for eksempel så får jeg treff på noe jeg søker på med "site: diskusjon.no"

Er dette gjort med vilje for å minske belastning eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meiner Ueland nemnte at han hadde lagt inn tidsbegrensing på søk for å redusere belastninga på serveren.

Redigert: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11832513

Redigert igjen: Ein måte å omgå dette er å søke etter innlegg som er eldre enn i dag.

Gaaahhh...så ufattelig upraktisk. Oh well...får bare smøre seg med tålmodighet til nye serverene kommer i drift :shrug:
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Prøv å søk etter ordet "debugge" i denne kategorien. Du finner det ikke. Det samme skjer om jeg søker etter "Hvordan". Ikke noe som helst resultat - og det er vel merkelig?

Når jeg søker etter "generelt" i denne kategorien får jeg opp mange emner. Men ingen har sist hatt svar senere enn 13. april 2008. Og jeg tror det ordet brukes oftere enn det.

Om jeg søker etter "test" får jeg blant annet opp denne tråden hvor roberteh har skrevet "testet". Det innlegget ble skrevet 6. mars og skiller seg dermed ut ved at det er relativt nytt. Neste resultat på listen er dog fra 29.09-2008. Der reagerte den på ordene "testen" som Skagen skriver.

Når jeg søker på "tester", "testet", "testen" og "testene" får jeg opp de samme resultatene. Jeg nekter å tro at alle disse variantene har blitt brukt i alle trådene.

Søkefunksjonen slik den er i dag, i hvert fall med tanke på kategorisøk - forstår jeg ikke hvordan fungerer. Noe virker feil.

Lenke til kommentar
Først må du uudype hva som er feil, hvordan det kan reproduseres. At "noe er galt" er desverre litt for vagt å debugge. :)

Når jeg søker for tiden får jeg en rekke resultater som ikke samsvarer med mitt søk og som er høyst urelevant. Hva skjer?

Jeg ser TSP allerede har kommentert det samme.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...