b-real Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har sittet å søkt litt sånn generelt på forumet men alle søk jeg har gjort siste tiden får en bare opp av datoer med 2008 men benytter en google for eksempel så får jeg treff på noe jeg søker på med "site: diskusjon.no" Er dette gjort med vilje for å minske belastning eller? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Meiner Ueland nemnte at han hadde lagt inn tidsbegrensing på søk for å redusere belastninga på serveren. Redigert: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11832513 Redigert igjen: Ein måte å omgå dette er å søke etter innlegg som er eldre enn i dag. Endret 11. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ein måte å omgå dette er å søke etter innlegg som er eldre enn i dag. Utrolig irriterende til tider, men det fungerer jo. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Meiner Ueland nemnte at han hadde lagt inn tidsbegrensing på søk for å redusere belastninga på serveren. Redigert: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11832513 Redigert igjen: Ein måte å omgå dette er å søke etter innlegg som er eldre enn i dag. Gaaahhh...så ufattelig upraktisk. Oh well...får bare smøre seg med tålmodighet til nye serverene kommer i drift Lenke til kommentar
TSP Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Er dette kun når du bruker kategorisøket b-real? Opplevde samme problem i dag når jeg skulle bruke kategorisøket nederst i hver kategori. Endret 28. januar 2009 av TSP Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Søkte hele forumet jeg og hele sulamitten. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ser ikke ut som kategorisøk funker. Hvis jeg bruker avansert søk, og bare vil søke i samfunnsdelen, får jeg opp treff fra hele forumet. Dette gjelder uansett hvilke søkeord og hvilken kategori jeg velger. Blir dette fikset ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 hmm, mystich. Det må jeg jo nesten finne utav ja Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 hmm, mystich.Det må jeg jo nesten finne utav ja Fant du noe?Kategorisøk fungerer ikke i det hele tatt. Prøvde å søke på innlegg gjort av meg i Tilbakemeldinger-kategorien men får opp denne listen her som er helt totalt feil: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...s&highlite= Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Som undertegnede har kommentert, oppfører søkemotoren seg særdeles rart for tiden. Fint om noen på teknisk kan kommentere eller redegjøre for hva som skjer. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Som undertegnede har kommentert, oppfører søkemotoren seg særdeles rart for tiden. Fint om noen på teknisk kan kommentere eller redegjøre for hva som skjer. Først må du uudype hva som er feil, hvordan det kan reproduseres. At "noe er galt" er desverre litt for vagt å debugge. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Prøv å søk etter ordet "debugge" i denne kategorien. Du finner det ikke. Det samme skjer om jeg søker etter "Hvordan". Ikke noe som helst resultat - og det er vel merkelig? Når jeg søker etter "generelt" i denne kategorien får jeg opp mange emner. Men ingen har sist hatt svar senere enn 13. april 2008. Og jeg tror det ordet brukes oftere enn det. Om jeg søker etter "test" får jeg blant annet opp denne tråden hvor roberteh har skrevet "testet". Det innlegget ble skrevet 6. mars og skiller seg dermed ut ved at det er relativt nytt. Neste resultat på listen er dog fra 29.09-2008. Der reagerte den på ordene "testen" som Skagen skriver. Når jeg søker på "tester", "testet", "testen" og "testene" får jeg opp de samme resultatene. Jeg nekter å tro at alle disse variantene har blitt brukt i alle trådene. Søkefunksjonen slik den er i dag, i hvert fall med tanke på kategorisøk - forstår jeg ikke hvordan fungerer. Noe virker feil. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 hmm, mystich.Det må jeg jo nesten finne utav ja Fant du noe?Kategorisøk fungerer ikke i det hele tatt. Prøvde å søke på innlegg gjort av meg i Tilbakemeldinger-kategorien men får opp denne listen her som er helt totalt feil: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...s&highlite= Kategorisøket er fikset. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Nei? Når jeg nå søker "Debugge" får jeg resultater fra en haug andre kategorier... https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...ighlite=debugge Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Fikset Fort gjort å glemme en sak når man kan søke i et forum fra flere forskjellige steder. : Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Først må du uudype hva som er feil, hvordan det kan reproduseres. At "noe er galt" er desverre litt for vagt å debugge. Når jeg søker for tiden får jeg en rekke resultater som ikke samsvarer med mitt søk og som er høyst urelevant. Hva skjer? Jeg ser TSP allerede har kommentert det samme. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 TSPs kommentarerer er ordnet, så jeg trenger nesten eksempel på hva jeg skal søke etter for å reprodusere feilen nå Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hva du enn gjorde har det "løst" problemet. Når jeg søker (fortrinnsvis i "Politikk og Samfunn"), får jeg nå treff som samsvarer med mitt søk. Så hva du en gjorde løste det også mitt problem. Flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg