Gå til innhold

hjelp med Teori prøven

osloru

Anbefalte innlegg

Hei.

Siden November prøver jeg å ta teori prøven, men stryker hver gang...Neste uke skal jeg prøve for 6 gang...

Jeg får alltid fra 8 til 11 feil...Har lest boka flere ganger, tok prøver på nett på forskjellige sider..men...men...

Det er ikke det jeg vil snakke om at det er så vanskelig, men jeg har et sprøsmål, som jeg har fått to ganger på teori prøven og fremdeles kan ikke finne det riktige svaret...

Her er det:

Du kjører i et tett bygd strøk og det står et barn ved siden av veien. Når du nærmer deg barnet, så løper den plutselig ut i veien og du treffer det. Hvem kommer til å bli ansvarlig?

a. Barnet

b. Du (føreren)

c. Ingen

d. Begge

Jeg syns det er førern, men ikke sikker på. Håper noen kan svaret.

Takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være føreren ja.

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-002.html#3

Man vet aldri hva et barn vil finne på og må derfor ta høyde for at barnet kan gjøre noe som ville være irrasjonelt for et voksent menneske.

Lenke til kommentar
Det må være føreren ja.

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-002.html#3

Man vet aldri hva et barn vil finne på og må derfor ta høyde for at barnet kan gjøre noe som ville være irrasjonelt for et voksent menneske.

Tusen Takk! Nå føler jeg meg 100% klar. Får se hvordan det går i morgen..:)

Lenke til kommentar

Både 2 og 3 er jo rett forsåvidt, men er vel noe med formuleringen som gjør at den ene ikke er rett. Jeg tipper 2 er rett, siden det jeg ikke ser noe galt i den påstanden.

Når det gjelder 3 så skal jo bremsene foran ha mer trykk enn bremsene bak når du bremser, men tror ikke det er det de mener med påstand nr. 3, men er jammen ikke sikker :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...