Gå til innhold

Beste lommekamera på vidvinkel og lysstyrke.

Anbefalte innlegg

hei!

En kamerat av meg er ute etter et nytt kompaktkamera,de kriteriene han legger til grunn er:

Passe i lomma

Beste vidvinkel

Stor blender/lite f-tall

Rundt 3000.-

Jeg har kjennskap til G9/10 og LX3 men man kan vel ikke akkurat kalle disse lommekameraer ?

Fabrikat/merke er ingen problemstilling,men komplett med programvare er ikke og forakte.

Edit:som dere forstår så blir nok kameraet bare brukt på autoinnstillingene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt svært mye bra om Panasonic Lumix FX-serien :)

Ja, og har sett mange fine bilder tatt med den.... :hmm: lurer på hva som er bedre med det enn min IXUS 850. (Har holdt meg til IXUS kompaktkameraer omtrent siden de kom på markedet, og har vært svært fornøyd med de..det er mitt femte tror jeg..)

RandiA

Lenke til kommentar
Det går glatt ned i lommen. Hvor har det fra at det er like stort som magnesiumsklumpen G10? Det er som å sammenligne en Volvo stasjonsvogn og en VW Polo.

Hadde jeg aldri sett en polo så hadde det vært naturlig og sammenlingne de,da de begge er stasjonsvogner,har ikke sett LX3 så antok at det var tilnærmelsesvis likt G10.

Når jeg skriver kjennskap så er det kun på papiret,leste ikke dimensjoner før nå i etterkant.

Sorry,kan ikke garantere at jeg ikke gjør det igjen :)

Har hørt svært mye bra om Panasonic Lumix FX-serien :)

Ja, og har sett mange fine bilder tatt med den.... :hmm: lurer på hva som er bedre med det enn min IXUS 850. (Har holdt meg til IXUS kompaktkameraer omtrent siden de kom på markedet, og har vært svært fornøyd med de..det er mitt femte tror jeg..)

RandiA

Ixus'en har bedre blender,men dårligere vidvinkel.

Er det noen plass hvor jeg kan se alle blender/brennvidder først på samme side i stede for og må lese et og et kamera spesifikasjon.Det samme er det ved søkerkriterier kan jo bare legge inn en brennvidde eller blender.

Lenke til kommentar

Et lite resyme.

Kameraten min var litt uheldig her gitt.Bestilte akkurat når det var prisoppgang.

Hos JP så steg LX3 med ca 500.- over natta og han prøvde å bestille hos MPX men der fikk han en annen pris i kassa en det som sto på siden,så ingen kamerahandel der heller.

Jeg prøvde og ringe til JP Fredrikstad både tirsdag og halve onsdag ganske mange ganger men ingen som tok telefonen der,det er ca en drøy times tid for meg i arbeidstiden hvis jeg fysisk skulle steppe opp i butikken dems.ville bare høre om dem hadde den i butikken og han hadde kjøpt der hvis ikke prisen var over 4300.-som dere sikker forstår ingen handel der heller.

Fruen var og hentet varer for bedrift deres og dro innom Polyfoto i Sarpsborg for og forhøre seg litt rundt.

Dem hadde ikke LX3 inne men bestilte den så de fikk den dagen etter,dem betalte 3995.- for kameraet utrolig nok billigere en nettbutikker og andre fotobutikker.Så i dag er kompisen min utilgjengelig,holder på og gå på veggen men han venter på at batteriet skal bli ferdig ladet.

Det rare er at jeg har brukt polyfoto mye før til fremkalling,men har aldri hatt dem i tankene når det gjelder fotoutstyr,selv om dem har et greit utvalg :blush:

En ting er sikkert at polyfoto skal være første valget når nytt utstyr er oppe til vurdering,den butikken er hvertfall tilgjengelig både på telefon og fysisk.Og veldig hyggelige er dem også,kom liksom aldri ut av butikken igjen når jeg først var innom der.

PS.Jeg kan ikke gå godt for om prisen blir og vedvare,men en tur innom skader ikke hvis LX3 står på menyet og veien går forbi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...