ZoDz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Wohoo. Fått testa 5D'en sånn smått. Må si jeg er rimelig fornøyd med den. Camera: Canon EOS 5D Exposure: 0.008 sec (1/125) Aperture: f/2.8 Focal Length: 70 mm ISO Speed: 1600 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Portrettet er helt fint. Han er avslappet, og du har god kontakt. Og det er vel ikke noen grunn til å legge noe kunstnerisk inn i et enkelt portrett, så dette er fint. Og kombinasjonen optikk og 5D er sikkert veldig sweet i enda større format, helst på print. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er enig i at det er fint portrett. Behagelig s/h konvertering har du fått til også. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Takker ^^ Får vell kansje gi han en print^^ Lenke til kommentar
tulste Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Fin s/h konvertering! Men jeg er nybegynner og skjønner ikke hvorfor du har knipset med iso1600? når du har en lukker på 125 du kunne tatt ned et hakk og kjørt iso800?? Men hvorfor i all verden har du ikke fått masse røde prikker og støy når du har såå høy iso? Dette må jeg lære Lenke til kommentar
tulste Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Fin s/h konvertering! Men jeg er nybegynner og skjønner ikke hvorfor du har knipset med iso1600? når du har en lukker på 125 du kunne tatt ned et hakk og kjørt iso800?? Men hvorfor i all verden har du ikke fått masse røde prikker og støy når du har såå høy iso? Dette må jeg lære Fin s/h konvertering! Men jeg er nybegynner og skjønner ikke hvorfor du har knipset med iso1600? når du har en lukker på 125 du kunne tatt ned et hakk og kjørt iso800?? Men hvorfor i all verden har du ikke fått masse røde prikker og støy når du har såå høy iso? Dette må jeg lære Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du svarer selv på det spørsmålet, tulste. Hint: sorthvitt har ikke farger... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du svarer selv på det spørsmålet, tulste. Hint: sorthvitt har ikke farger... Men det var jo ikke mye støy, noe som må ha noe med kameraet å gjøre.. Right? Blir ikke sånne detaljer når jeg prøver ISO 1600 (det blir faktisk bare tull).. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det blir ikke fargestøy uten at det er farger i bildet, enkelt og greit. Derfor kan det være lurt å tenke sorthvitt når lyset er spesielt dårlig. Du så kanskje mitt sorthvittbilde av Antonio Stasi i chattetråden? Det er tatt med iso 3200, og er meget rent spør du meg. Endret 12. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Den feilen som mange gjør (også undertegnede innimellom) er å kombinere høy ISO med undereksponering. Og da blir det stygt uansett hva man gjør. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 I og emd at det er så lite støy på Iso 1600 så kjørte jeg det safe på 1/125 for å få bilde skarpt, ikke noe blits som fryser bevegelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå