Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lite sæd, noe galen?.. :(

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når eg ronkar, kjem det veldig lite sæd ut. Maks ei teskjei sæd, ofte enda mindre. Kvifor er det slik? Er det normalt? Eg får aldri noken sædsprut heller, sæden bare renner ut. Kva kan eg gjøre for å få sprut?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som du har sett voksenfilmer og tror det vanlige livet er slik. Det er det som oftest ikke.

Men å sprute eller få stor mengde er ikke noe mål i seg selv og det høres heller ikke spesielt unormalt ut det du beskriver. Om du ønsker større mengde vil mitt tips være å ta litt lengre pauser i mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Det kan virke som du har sett voksenfilmer og tror det vanlige livet er slik. Det er det som oftest ikke.

Men å sprute eller få stor mengde er ikke noe mål i seg selv og det høres heller ikke spesielt unormalt ut det du beskriver. Om du ønsker større mengde vil mitt tips være å ta litt lengre pauser i mellom hver gang.

Takk for svar:) Eg ronkar 2-3 ganger dagleg, er det vanlig? Men går det ann å trene seg opptil å få mer sprut?

Lenke til kommentar

Du skriver ikke alderen din, men jeg tar en råsjangs på at du er rundt 15, kanskje like under. Det er ikke uvanlig med 2-3 ganger for dagen i den alderen nei, det styrer du uansett selv, ikke bry deg om hva folk mener er normalt.

Om du tar pauser på en dag eller 2 vil det samle seg opp mer, som igjen vil gi en større utløsning som igjen vil kunne gi mer "sprut".

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Takkar for svar, er 15 år no. på kordan måte kan eg endra kostholdet da? Men eg har høyrd at man kan trene bekkenmusklane eller noke for å få sprut? er det sant?

Lenke til kommentar

Sædproduksjonen avhenger også av jo ofte du runker, så runker du 2-3 ganger om dagen så vil du få en høy produksjon, og det vil du se om du tar pause en dag. Det produseres jo etter behovet. Hvor mye som kommer avhenger jo også av hvor kåt du er :p.

Er ikke sikkert du er helt ferdig utviklet der nede enda eller, så ville ikke bekymret meg helt enda før om noen år til. Det går seg nok til.

Lenke til kommentar
Takkar for svar, er 15 år no. på kordan måte kan eg endra kostholdet da? Men eg har høyrd at man kan trene bekkenmusklane eller noke for å få sprut? er det sant?

Det du gjør er som følger. Du trenger et håndkle, litt vann og en skrukk. Så tar du og veter håndkle og henger det på skrukken, deretter prøver du å løfte håndkle med skrukken. 8 repitisjoner over 3 sett, vil gi raskest resultater.

MVH Jan Thomas.

Lenke til kommentar
Det du gjør er som følger. Du trenger et håndkle, litt vann og en skrukk. Så tar du og veter håndkle og henger det på skrukken, deretter prøver du å løfte håndkle med skrukken. 8 repitisjoner over 3 sett, vil gi raskest resultater.

MVH Jan Thomas.

hahahah, n1. Viktig å fukte håndkleet for å ikke få brannsår da eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Kutt ned til én gang daglig, og du vil se at det blir mer sæd pr. utløsning.

Nei, det er testiklene som produserer sæd, og er ikke noe man kan styre selv. Du kan prøve å endre kostholdet ditt da, men.

Må huske at det er kun 2-5% av volumet som kommer fra testiklene.

Lenke til kommentar

Nei, det er testiklene som produserer sæd, og er ikke noe man kan styre selv. Du kan prøve å endre kostholdet ditt da, men.

Okei, greit. Trengte litt oppfrisking fra ungdomsskolen ;)

Lenke til kommentar

Korr kjem resten fra då?

Lenke til kommentar

Korr kjem resten fra då?

Alt det som produserer semen.

Sæd / semen = ikke det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...