Erik B. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei. Har en haug med gamle PCer stående på rommet, og tenkte jeg skulle prøve å sette dem opp som servere. Hadde en annen tanke om at jeg vil tilby gratis serverplass (f.eks 100mb pr person). For å få til dette trenger jeg en ferdig-løsning, hvor man kan: - Opprette, og ha oversikt over brukere. (La dem få tilgang til FTP server, og lage et nytt underdomene automatisk). - Systemet skal passe på at brukeren ikke overgår de f.eks 100mb han/hun har fått tildelt. Osv... De funksjonene som trengs for å holde oppe et lite "webhotell". Finnes det noen ferdigløsninger som tilfredstiller disse kravene? Er det best å kjøre windows eller linux server? Takk for svar! Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ganske greit å få til med både Windows og Linux. Men hva slags linje skal du hoste dette på? Hvilken oppetid kan du garantere? Har du faste IP adresser? Og sist, men ikke minst, hva er hensikten? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Hensikten er vel opplagt: det finnes svært få gratis-servere ute for tiden, og jeg synes det er spennende å ha noe å holde på med, og ønsker å lære noe av det. I første omgang er det såklart bare et prøveprosjekt. Men konkret hvilke systemer kan du anbefale både til windows og linux? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå