saluttknall Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei! Jeg hadde for et par år siden en periode, da jeg til stadighet ble forelsket/betatt/kal-det-hva-du-vil i litterære skikkelser og personligheter. Disse forelskelsene brukte gjerne å vare i rundt 1-3 mnd, men forsvant så gradvis av seg selv. Etter hvert sluttet dette å oppstå, og jeg regnet med at det kun var en fase som jeg hadde vokst av meg. Helt til for 1 mnd siden, da jeg igjen ble forelsket i en litterær skikkelse. Dette er enda ”sterkere” enn det var den gangen, og mens de andre periodene har begynt å dabbe litt av etter så lang tid, er dette fremdeles like sterkt. Jeg ønsker personens nærhet, har våte drømmer om henne i nattetimene, og ønsker å holde rundt henne før jeg sovner! Jeg synes det er en svært ”vakker” personlighet, men hvordan kan jeg bli kvitt dette? Litterære skikkelser er jo verken dem det er lettest å kommunisere med, eller å få draget på. Så, da spør jeg dere forumbrukere. Hva ville dere ha gjort i min situasjon. PS! Vet ikke om denne skal i litteratur-seksjonen eller her? Bare flytt den om den er feilpostet. PS2: Useriøse svar, samt personangrep vil bli rapportert med en gang de blir oppdaget. Jeg ber dere om å holde svarene deres seriøse. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Vel, Henrik Wergeland klarte det vel? Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Hva mener du? At Wergeland klarte å forelske seg i litterære skikkelser, eller at han klarte å lage skikkelser som andre forelsket seg i? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hadde ikkje han ei idealjente som het Stella? Men eg vil personleg si at det vil være ein mulighet til at forelskelse vil forekomme, eg ser ikkje på det som ein umuleg ting. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg oppfattet det om at Wergeland klarte å takle at han forelsket seg i litterære skikkelser.. :/ Har opplevd lignende ting selv Trådstarter, synes ikke du skal få panikk av dette. Jeg går ut ifra at du er gutt, og av erfaring vet jeg at gutter har vane for å legge mye mer følelser i ting de ser og opplever, kanskje bli forelsket i en litterær figur. Egentlig forstår jeg ikke helt hva du mener med litterær figur, jeg tenkte først på jenter etc. fra anime, men du mener vel mer jenter du leser om i bøker? Uansett tror jeg dette er noe som går helt over av seg selv. Så lenge det er slik at du ikke kunne tenke deg å være med en ekte jente etc. som at dette er det ENESTE du tenner på osv. tror jeg ikke det er noe problem. Eventuelt om dette virkelig går inn på deg, må du jo bare slutte å lese om dem/se på dem etc. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Men, det er det jeg gjør! Det er ikke mye annet jeg tenner på. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har du aldri vært forelsket i en ordentlig jente, f.eks. i klassen din? Aldri likt en jente? Hvor gammel er du btw? Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, ikke på samme måten, men har hatt en mye svakere for ca 3 år siden. Dette er derimot mye sterkere, er 15 btw. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hmm, da er de ikke så farlig tror jeg. Jeg er 16 og har selv gått gjenom mye dritt med hodet. Dette kommer og går, er veldig vanlig Ikke bry deg så mye med det. Men ikke steng jentene i livet ditt ute, det kan du angre på senere. Disse litterære jentene kan du aldri få, men du kan jo tenke på dem fra tid til annen. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Takk! Det er derimot ikke enkelt å stenge det ute heller, dersom jeg ikke konstant gjør noe annet, vil jeg nesten automatisk begynne å "fantasere" om henne igjen. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 I den alderen du er i får du haugevis med ideer og tanker i hodet ditt som kommer til å vekke spørsmålet "Er jeg unormal?" Og i 99% av tilfellene, så er du så absolutt ikke unormal. Har selv hatt denne forelskelsen i litterære skikkelser, og vi to er nok ikke de eneste. Eneste jeg kan skrive under på, er at dette kommer til å passere. Eneste du må passe på er å ikke bli så fokusert på denne litterære skikkelsen, at du ignorerer det virkelige livet du lever i. Det kommer garantert til å dukke opp ei jente i livet ditt som vekker noen følelser i deg som er MYE sterkere enn det du føler nå. Så senk skuldrene, slapp av og nyt livet. Du er like normal som alle andre rundt deg. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Saluttknall slår til nok en gang. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har hørt at jenter nå for tida forelsker seg i hovedpersonen i "Twilight" serien. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har ingen tips på hvordan du kan bli kvitt dette; annet enn prøv å les noe annet. Eventuelt hvis det er personligheten hennes du syns er helt AMAZING, så skriv ned hva det er med henne som tenner deg og let etter en jente i virkligheten som matcher det? hehe.. jeg vet det kan føles rart, men jeg har absolutt tro på at det er mulig, det blir litt det samme som og forelske seg i ei på nettet som man kun har snakket med omtrent.. og det er jo noe som skjer enn så ofte på grunn av at folk har såkalt approach anixety og syns det er lettere og sjekke på nett. Men det enkle er ofte det beste; prøv og bryt ned hva det er du liker så godt med denne fiktive personen. Lenke til kommentar
Tjetta Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kanskje du er forelska i forelskelsen og enda ikke har møtt noen i virkeligheten som du har blitt ordentlig forelsket i? Når du blir forelsket i en ordentlig jente, så kommer det nok til å gå over. inntil da, hold ut, og det kan jo ikke være så galt å fantasere litt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå