Gå til innhold

BK: En umerked grav

Phaser_

Anbefalte innlegg

Langt ute i den mørke skogen. En fotograf. Ett kamera. Da høres plutselig.......

post-81990-1231692213_thumb.jpg

K20d da18-55II Blitz

Har prøvd å få til en litt mystisk og skummel steming. Har jeg lykkes og hva kunne jeg gjort bedre.

Jeg veit om en ting som helt sikkert kunne vært bedre. Det kunne vært høsten og ikke lyse dagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den anonyme sliters grav?

Veit ikke hvem den anonyme sliter er.

Men denne graven er ett familiegravsted fra 1807 som ligger i prestegardshagen på Granavollen.(søsterkirkene)

Skal se om jeg kan få laget en litt mindre mørk versjon.

Edit:

post-81990-1231694122_thumb.jpg

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Det ble klart bedre nå. Det er mulig at noen synes det mørke hadde sett ut som en CD med satanrolf, men jeg liker heller å få noe å skjelne fra det andre. Og jeg synes at det nå er endel å feste blikket på, og at satanrolf heller burde satse på noe slik til CD-en sin. Da hadde jeg kanskje giddet å kikke nærmere på den.

Lenke til kommentar

Tok meg en liten frihet og etterbehandlet bildet ditt. Jeg syntes selv at korset, som er hovedmotivet her ble borte i "mørket" og virrvarret av greiner. Jeg har rettet opp bildet og justert litt i lightroom, blant annet justert ned clarity, brightness og kontrast. Lagt til et skjær av gult for å få frem en litt gammel look og en vignette.

post-26623-1231706746_thumb.jpg

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Hmm, mulig min non-matte laptopskjerm er for lys. Jeg likte det første og mørkeste bilde best. Jeg har heller ingen problemer med å se plenty detaljer i dette bildet.

Blir litt sånn "hjemsøkt" preg av bildet, men vet jo ikke om det er det fotografen vil frem til.

Det lysere bildet blir for "vanlig" og får heller en dokumenterende effekt som kanskje ville vært fotografert at en kirkegårsdfotograf for genealoger.

Dewil's regelrette voldtekt av bildet synes jeg absolutt ikke noe om..

Lenke til kommentar

Er fristende å lure på om dette med for mørkt eller ikke har noe med forskjellig kalibrerte skjermer. Men er jo noen over her som jeg regner med har brukbar skjerm som syns det er mørkt.

Jeg har i allefall spyder2 og i følge "lysskalaen" på fotodottno så har jeg kansje en bitteliten anelse for mørk skjerm. Personlig syns jeg første eksemplar ikke er alt for mørkt(derfor jeg la det ut :p)

Takk for kritikker i allefall og jeg er heller ingen helvetesengel eller lucifer bare så det er klart.

edit (ingen engel heller ;) )

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...