Webtroll Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Heisann Bygger et system som skal takle noe spilling, men er ikke det jeg er mest hissig på. Det blir noe 3D-modellering, HD-filmer og litt Folding i tillegg til den dagligdagse bruken. Systemet skal overklokkes. Utpekt HW så langt: ______________________________________________ CPU: Intel - Core 2 Duo E8400 RAM: Kingston - HyperX DDR2-800 4 GB (2x2048) GPU: HIS - Radeon HD 4850 IceQ 4 512MB HK: Gigabyte - GA-EP45-UD3R HDD: Western Digital - Caviar Black 640 GB For de som vil ha med alle linkene fra handlevognen kan se her Dette skal inn i et Antec P182 kabinett som skal gjennomhulles. Err, jeg mener, casemoddes. Det jeg mangler er PSU og gode råd: - Noen antakelser over hvor mye oppsettet krever av strøm? Kan tenkes at grafikk skal byttes ut om et år eller slikt. - Noen innvendinger mot utvalgt HW? For eksempel komponenter som yter like bra/bedre men til en billigere penge? Det er spesiellt minne jeg ikke har orket å lese meg opp på.. Gode råd mottas med takk og bukk. Cheers, Morten Edit: Ikke helt "Løst" allikevel... det var litt kuk i computern Se siste post. Endret 21. januar 2009 av Webtroll Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Tja, det ser vedig bra du, du har valgt gode komponenter. Maltraktere et P182!:o Angående PSU: 400W holder lenge til dette oppsettet. (Om du ikke skal ha en shitload med hardisker..) Det er en del som du beholder lenge, og da er det lurt å kjøpe en av god kvalitet. Jeg foreslår en Corsair TX 650W , en av de beste 650W på markedet. Da er du sikret en stabil strømtilførslet i mange år fremover. Lenke til kommentar
Webtroll Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Maltraktere et P182!:o Det er vel mer innvendig casemod det er snakk om. P182 er det fineste kabinettet jeg vet om på utsiden, men jeg er ikke helt enig i hvordan det ser ut inni. Så da er det bare å dremle og forme som jeg selv vil. Tenker i retning av å tette igjen alle unødvendige hull og åpninger og prøve å få til positivt lufttrykk a la og fylle inn unødvendig luftrom med en form (flexi/skum etc.) for å gjøre luftvolumet så lite som mulig og dermed gi viftene litt mindre luft å flytte på. Nei, kutte opp en P182 er grunn nok til å havne på glattecella... Fysjameg Cheers Endret 11. januar 2009 av Webtroll Lenke til kommentar
Webtroll Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg hopper over anbefalingen om TX 650W, men går til en HX 620W. Modulært er mer fristende Jeg hater kabelrot.. Så da får Amentio en bestilling av følgende varer i sin retning innen noen minutter. Cheers og takk for hjelp. Lenke til kommentar
Kakee Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Noen her som har peiling på wlan til stasjonær pc? Hva man bør velge.. Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Bare merk at skjermkortet ikke er IceQ4-kjøler på.. Visst du søker opp modellnavnet ser du dette.. Lenke til kommentar
Webtroll Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Jepp, jeg la merke til det da jeg gikk over bestillingen og så at modellnummeret og kjøleren ikke stemte overens. Bra at jeg bestemte meg for å gå over lista... Men nå er jeg litt i villrede siden de kortene i prisoversikten som faktisk er IceQ 4 koster fra 1700,- og de rimeligste 4870-kortene starter på 1900,- Og siden jeg først kikker på 4870 så melder jo problemstillingen om 512MB minne eller 1GB seg selvfølgelig. Har ikke fått meg skjerm ennå, så har ikke fått spikret hvilke oppløsninger jeg kommer til å spille på enda. Det blir en håpløs tankegang, å bare skulle legge på "litt til" hele tiden... Det jeg egentlig ville ha var en 4850 med 2-slot kjøler(IceQ) som får lufta ut og ikke et med varmeribber/pinnsvin som bare varmer opp kabinettlufta... Hvordan skal dette gå... Så da er det bare skjerm og skjermkort igjen. @ Kakee: Vil anbefale å kikke litt rundt på forumet(gjør et søk), bruke din venn Google eller se her(søk i prisoversikten) eller her(anbefalinger fra HW.no). Tror tipset om å få tak i en antenne med en liten ledningsstump kan være praktisk for signalet. Cheers, Webtroll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå