Gjest Gutt 16 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei! Jeg er da 16 år, neste år så må jeg trolig søke en ny skole til VG2. Men selve saken er at jeg føler meg angrepet av nærmeste familie og venner, jeg føler også at jeg ikke får noe ansvar selv (som selvfølgelig ga meg et nei til å søke på internatskole). Jeg har utrolig lyst til å bo på et internat og jeg er sikker på at jeg er såpass ansvarlig at jeg kan klare meg selv. Jeg trives ikke hjemme, men saken er ikke noe ekstremt slik at foreldre er voldelige ect. Jeg er utrolig redd for min far, jeg får aldri uttrykke noe av det jeg mener med saken. Dere tenker vel at jeg er en vanlig fjortiss ungdom som synes at foreldrene er teite, men jeg synes virkelig at de står i veien for meg. Har jeg en mulighet for å kunne flytte hjemmefra uten at jeg har noen myndig tillatelse, selv om jeg kun er 16? Takk. Lenke til kommentar
Lisa88 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei du! Høres ikke så greit ut det der.. Men, det jeg anbefaler deg å gjøre, er å kanskje kontakte en helsesøster e.l. De vet mer om hvilke rettigheter du har, og ettersom det er voldeligheter i familien, stiller du "bedre", i forhold til å flytte ut uten tillatelse av foreldre. Jeg tror det er mulig å "skille" seg fra foreldrene sine, og gjøre seg selv myndig. Men dette er et veldig stort steg å ta, og grunnen må gjerne dokumenteres. Jeg ville ha snakket med noen som vet mer om det, enten en sykepleier, advokat.. Men før dette ville jeg nok ha snakket med din mor, alene.. Prøv å forklare henne din situasjon, og det du føler! Har du ingen eldre søsken eller noe, som du kan henvende deg til? Kanskje en onkel, besteforeldre? Lykke til, håper å høre fra deg! Lenke til kommentar
drugis Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei du!Høres ikke så greit ut det der.. Men, det jeg anbefaler deg å gjøre, er å kanskje kontakte en helsesøster e.l. De vet mer om hvilke rettigheter du har, og ettersom det er voldeligheter i familien, stiller du "bedre", i forhold til å flytte ut uten tillatelse av foreldre. Jeg tror det er mulig å "skille" seg fra foreldrene sine, og gjøre seg selv myndig. Men dette er et veldig stort steg å ta, og grunnen må gjerne dokumenteres. Jeg ville ha snakket med noen som vet mer om det, enten en sykepleier, advokat.. Men før dette ville jeg nok ha snakket med din mor, alene.. Prøv å forklare henne din situasjon, og det du føler! Har du ingen eldre søsken eller noe, som du kan henvende deg til? Kanskje en onkel, besteforeldre? Lykke til, håper å høre fra deg! Det er ikke noe voldeligheter i familien hans. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg vet rett og slett ikke.men jeg forstår jo meget godt hvorfor du vil ut av hjemmet Kan du ta det med din mor? Tante, onkler eller besteforeldre? Noen som kan sette din far på plass rett og slett. Lenke til kommentar
Gjest Gutt_16 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg har en mulighet til å snakke med min mor, men jeg tror ikke jeg har noen i familien som er i stand til å ta plass ettersom forholder er tvilsomt der også. Jeg vil ikke akkurat straffe foreldrene mine, for jeg er temmelig sikker på at alt skjer underbevisst, det jeg vil er å ha muligheten til å få en pause før jeg knekker sammen mentalt. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har en mulighet til å snakke med min mor, men jeg tror ikke jeg har noen i familien som er i stand til å ta plass ettersom forholder er tvilsomt der også. Jeg vil ikke akkurat straffe foreldrene mine, for jeg er temmelig sikker på at alt skjer underbevisst, det jeg vil er å ha muligheten til å få en pause før jeg knekker sammen mentalt. Ta denne samtalen med din mor, med akurat disse ord. Fungerer ikke det så se hva helsevesenet har å by på. Jeg vet dessverre for ite om dette til å komme med konkrete råd utover å snakke med andre enn din far. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå