Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

17 år gammel gutt, jaget ut av mitt eget rom til fordel for lillebror


Gjest Fortvilet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, det der var noe av det teiteste jeg har lest på lenge! Er dette moren din??

Du kan forresten si at lillebroren din på 11 ikke har lov til å spille GTA fordi det er 18 års grense.. Det burde hjelpe litt i allefall. Hadde lagt inn passord på pc jeg, og ingen gjestekonto. Hvis faren din har egen pc kan han bare koble internettkabelen i sin egen om han skal betale regninger.

 

Man skal ikke være nødt til å flytte ut når man er bare 17 år ass. Dårlig argument..

Endret av Lise04
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Kanskje faren din er alltid sånn. Men foreldre er veldig flink til å være stresset, sur og si ting som de kanskje ikke hadde sagt normalt sett. Bare for å få kranglingen til å stoppe. Uansett urettferdig ovenfor deg. Ville tatt det opp en dag der ting var rolig. Lettere da enn når alle skriker til hverandre.

Nei, dette er ikke noe engangstilfelle at pappa er sånn. Han har alltid nedtrykt meg og fått meg til å virke som en idiot foran andre folk.

 

Har allerede foreslått at jeg skulle hjelpe til med å skaffe pc, og de skal se på det i løpet av de neste 15 ukene....

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Jeg støtter forslaget om å hjelpe familien din med å kjøpe en hus-pc som er felles slik at du kan være i fred. Du er da 17 år for faen. Om det blir mye kluss med dette kan du (hvis du har råd og lyst) hjelpe dem med å betale.

Nei nei. Pappa tjener jo nesten 1 mill i året så er ikke snakk om at han er pengelens. Han sparer pengene til å etablere seg med damen han har funnet seg virker det som, sier alltid at han er blakk og sånn..

 

Spar penger og kjøp denne PC'en , nekt dem å låne din så er problemet løst

Tror jeg ikke er noe lurt, for da har jo jeg tapt slaget, har heller ikke noen penger til overs heller egentlig. (stipendbudsjett)

 

Barnevernet er egentlig ikke noe alternativ, tror bare det hadde forverret det hele ovenfor meg og mine søsken.

Lenke til kommentar

Hva er det du kan gjøre da?

 

1. Du kan ikke få dem til å kjøpe PC

2. Du kan ikke nekte dem adgang til din PC

3. Du kan ikke flytte ut

 

Du ser rimelig fucked ut.

 

MEN, det jeg synes du skal gjøre er å være skikkelig alvorlig og inkalle til "samling" for å gjøre greie ruundt hvordan situasjonen din er, dette her kan du ikke godta. Si det akkurat som du føler, det er din PC, du trenger mer tid til å gjøre lekser osv. Da må jo faren din forstå at noe må gjøres (ny, felles PC :yes: ).

 

Og til slutt: Brenn opp det GTA-spillet med mindre du bruker det selv. En 11-åring bør ligge laaangt unna slike spill.

Lenke til kommentar

Hvis det er du som har kjøpt pcen for dine egene penger er det DIN pc og du kan gjøre hva faen du vill med. Om broren din sitter og spiller kan du bare kaste han ut av rommer uten noen flere spørsmål. Han skal bare pelle seg til helvete og finne seg noe bedre å gjøre enn å spille GTA (noe som for en 11 åring er helt på trynet)

 

Jeg vet ikke om det er min familie som er unormal men hvordan klarer dere å bare ha en fungerende PC? Hos meg i familien er det 7 pc-er på 5 personer(ja alle brukes regelmessig). Jeg er enig at dette er unødvendig mye, men pappa har fått 3 av dem fra jobben sin og jeg og brødrene mine har fått våre 3 fra kommunen. Så vi har faktisk bare 1. pc som vi faktisk har kjøpt.

Lenke til kommentar

Dette er ikke normalt. Det er rett og slett helt uakseptabelt. Og etter det jeg kan skjønne vil det bare bli verre om du passordlegger PC-en og/eller begynner å låse igjen døra.

 

Du trenger å få ditt eget privatliv, og det første du trenger å gjøre er å bli kvitt all trafikken inn på ditt eget rom.

 

vargaz var inne på noe der han/hun foreslo å sabotere noe maskinvare. Men, jeg har en bedre idé: Først saboterer du f.eks. en fil eller innstilling på maskinen så den ikke lar seg starte neste gang noen prøver å starte den.. Og så legger du inn en kommando eller et program som først viser en falsk feilmelding på skjermen, maskinen piper så litt brutalt, og så til slutt slår maskinen seg plutselig av og din mor får ikke startet den på nytt (enten startet på nytt eller f.eks. "bootet" opp).

 

Skjermen blir altså svart og din mor skjønner ikke "bæret".. Og når du merker dette legger du selvsagt all skyld på henne..

 

Denne kommandoen eller dette programmet timer du selvsagt så aktiveringen skjer når din mor har sittet der en stund.. Gjerne i noen timer, og det uten at du har vært tilstede.

Fra nå av er altså PC-en ødelagt (på liksom..). Og siden du ikke har penger til å fikse den blir det slutt på all trafikken inn på rommet ditt. Fra nå av er du og "sur" på de andre, fordi de "slet" ut PC-en din, så du holder deg derfor mest på rommet ditt og ignorerer dem.

 

En ulempe ved dette fra nå av er at du må bruke PC-en i smug. F.eks. om natta..

 

Om dette høres interessant ut, kan jeg (eller sikkert noen andre her også) lage et program, og noen instruksjoner for fremgangsmetode og oppsett så du virkelig blir kvitt dette problemet.

 

Noen linjer i C er i grunn alt som skal til!

 

edit: Er din "far" veldig datakyndig? I såfall trengs det litt ekstra for å gjøre det hele mer overbevisende og realistisk.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

 

Trådstarter må nok adlyde, dessverre.

Nja... disagree...

 

Som 17åring så har du faktisk muligheter til å komme deg vekk... men det er ikke nødvendigvis lett...

 

Du får prøve å svare på det du quote'r. Har ikke vært snakk om å komme seg vekk.

Sånn...

 

Og jeg har pratet om å komme seg vekk...

 

 

Herregud, for en debatteknikk. Klipp og lim. Jeg bøyer meg i støvet. LOL :D

Ditto..

 

Hva er det du er ute etter? Jeg quotet akkurat den delen av setningen jeg refererte til på forespørsel... så hva er problemet?

 

Verken trådstarter eller 3nity (som jeg svarte) har pratet om å komme seg vekk, og da er det dermed snakk om å adlyde.

 

Så er du liksom uenig i at han må det, fordi han alltids kan komme seg vekk. Snodig.

 

Så du kom med ett forslag og det låser andre forslag??? Snodig...

 

Jeg er uenig i at han må det fordi han kan faktisk flytte og være sin egen herre. Ikke så veldig snodig egentlig.

 

 

Jeg har hatt min share av problemer med foreldre, men ettersom trådstarter her forteller så har han det noe verre da det i tillegg er fysisk, mer utstrakt, med begge foreldrene og han har småsøsken å ta hensyn til.

 

Det er veldig vanskelig å ta igjen og opponoere mot sine foreldre, selv om de behandler deg dårlig.

 

Mitt beste råd til deg er at du tar kontakt med en rådgiver på skolen som kan hjelpe deg videre. Det er ikke nødvendigvis snakk om barnevern eller anmeldelse... i allefall ikke før du er klar for dette selv... men du får noen å prate med og noen gode råd om hvordan du best kan takle dette.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Foreldrene dine virker som fullstendig idioter. Derfor setter eg mine tvil om alt du skriver er veldig objektivt...

 

Føler denne saken har en annen side.

 

Men for å si det slik: Når pc'en MIN stod på mitt rom så fikk alle som trengte den låne den når de ville. Og såfremt eg ikke skulle ha privattid så hadde eg heller ikke noe imot om søster min var der inne mens eg var der. Men skulle eg ha en kompis over, eller eg skulle bruke pc'en så var eg førstepri. Aldri noe trøbbel med det i det hele tatt.

 

Men så var det jo for godt over 15 år siden med fornuftige foreldre da... Pc bruken var begrenset ;)

Lenke til kommentar
Foreldrene dine virker som fullstendig idioter. Derfor setter eg mine tvil om alt du skriver er veldig objektivt...

 

Føler denne saken har en annen side.

Kjernen i problemene kan jo være at foreldrene hans ikke evner å ta tak i konflikter i hjemmet, og at de derfor bare "kaster dem på dør". Det som blir resultatet da, er at alle problemene blir stående og hamre på døra og skaper en slags "psykososial støy", som igjen gjør det lettere for flere konflikter å oppstå. En ond sirkel/spiral (avhengig av hvilken modell du følger), med andre ord.

 

Foreldrene mine har nettopp det problemet, men det var først etter jeg flytta for meg selv at jeg oppdaget det. Det er så og si umulig å oppdage "fra innsiden".

Lenke til kommentar
Jeg støtter forslaget om å hjelpe familien din med å kjøpe en hus-pc som er felles slik at du kan være i fred. Du er da 17 år for faen. Om det blir mye kluss med dette kan du (hvis du har råd og lyst) hjelpe dem med å betale.

Nei nei. Pappa tjener jo nesten 1 mill i året så er ikke snakk om at han er pengelens. Han sparer pengene til å etablere seg med damen han har funnet seg virker det som, sier alltid at han er blakk og sånn..

 

Spar penger og kjøp denne PC'en , nekt dem å låne din så er problemet løst

Tror jeg ikke er noe lurt, for da har jo jeg tapt slaget, har heller ikke noen penger til overs heller egentlig. (stipendbudsjett)

 

Barnevernet er egentlig ikke noe alternativ, tror bare det hadde forverret det hele ovenfor meg og mine søsken.

 

"Spinket og spart stipend" når faren din tjener 1 million i året? Jess sir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Høres ut som et spesielt tilfelle....

 

Først og fremst så lar foreldrene dine en 11 åring spille GTA4 som det er 18år grense på.

Videre så respekterer de ikke ditt rom eller privatliv, samt dine eiendeler.

 

Du er 17 år så du er jo umyndig. Når fyller du 18? Da kan foreldrene dine ryke og reise for da er du myndig og kan gjøre hva du vil, inkludert å flytte ut derfra.. Bo på bortebostipend hvis det er mulig eller flytt ut sammen med en kamerat.

 

Du kan jo prøve å skaffe deg en jobb også. Kan umulig være bra for deg det å bo der.

Lenke til kommentar

Hadde det vært slik hjemme hadde jeg ikke akseptert det at all! Jeg hadde med nåde lånt bort PCen når jeg ikke er hjemme, så lenge den ikkje blir brukt til ting som JEG ikke har kontroll over. Du bør ta deg en prat med de som bruker den, og sette passord på PCen. De kommer til å bli sure men det går nok over. Det er din PC for dine penger!

Stand and fight!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...