Fapse Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Den store Nvidia 3D Vision tråden Dette er tråden for NVIDIA sitt kommende 3D produkt, kalt GeForce 3D Vision. Konseptet går ut på at du bruker et par elektroniske briller som kobles til PC'en. Disse skal da sørge en mer realistisk for 3D effekt. GeForce 3D Vision benytter NVIDIA sin egen grafikkort driver. Dermed er NVIDIA i stand til å utnytte de samme ressursene PC'en bruker til vanlig, uten å belaste systemet ytterligere. Dette for å sikre best mulig 3D spillopplevelse. Ved bruk av GeForce 3D Vision trenger man ikke å installere driver til spill eller ordne på instillinger, for å opnå 3D effekt. Dette justerer Nvidia sin driver automatisk for deg. Det vil si at du bare kan starte ønsket spill, og oppleve 3D med en gang. Brillene støtter om lag 300 spill, som Nvidia har satt opp en egen liste for, og hvor god kompalitet den har med spillet. Men det er også visse krav som stilles for å benytte 3D brillene. Man må ha en LCD skjerm som tilbyr oppdateringshastighet på 120 Hz. Brillene koster 200$, noe som tilsvarer rundt 1400 NOK. Skal man i tillegg kjøpe en LCD skjerm som tilbyr en oppdateringshastighet på 120 Hz, er vi fort oppe i noen tusenlapper GeForce 3d Vision: Video LINK GeForce 3D Vision informasjon: LINK Anmeldelse av produktet: LINK PS: Gjerne kom med innslag for å gjøre denne tråden bedre Endret 11. januar 2009 av henrik343 Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 WOrld of Warcraft vil få støtte for dette i Neste patch.(3.0.8) BLir ikkje sånn særlig pimp heller det! Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Vet ikke helt hvordan WoW vil ta seg ut i 3D Tror spill som CoD4 o.l vil bli en heftig opplevelse! Litt sjipt at man må ha en skjerm med 120 hz oppdateringsfrekvens da. Der ble mine planer om 3D briller lagt i grus Lurer på hvordan xxx filmer ville tatt seg ut med disse brillene Lenke til kommentar
JFM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Finnes det noe lignende til ATI? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 ATI har ikke noe lignende enda. Etter hva jeg har skjønt MÅ man ha nvidia grafikkort for å bruke brillene, etter som de anvender seg av Nvidia sin driver. Lenke til kommentar
anibanani Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Bestilte Nvidia sine 3D briller i dag fra USA, gleder meg som en unge Hvis dere er interessert i 3D stereo burde dere sjekke ut forumet på www.mtbs3d.com. Sinnsykt mye å finne om stereo3D der Hvis man har et ATi kort så kan du game i stereo3D med IZ3D sine stereo drivere. IZ3D er en skjerm-produsent som har spesialisert seg på stereo3D. Man må ikke ha en av skjermene deres, men man må ha enten en god CRT skjerm, eller en 120hz lcd skjerm. Hvis man skal bruke Nvidia sine drivere, så må man derimot ha nvidia sine briller siden de har låst softwaren sin til å bare fungere med deres briller.. Endret 3. februar 2009 av anibanani Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Bestilte Nvidia sine 3D briller i dag fra USA, gleder meg som en unge Hvis dere er interessert i 3D stereo burde dere sjekke ut forumet på www.mtbs3d.com. Sinnsykt mye å finne om stereo3D der Hvis man har et ATi kort så kan du game i stereo3D med IZ3D sine stereo drivere. IZ3D er en skjerm-produsent som har spesialisert seg på stereo3D. Man må ikke ha en av skjermene deres, men man må ha enten en god CRT skjerm, eller en 120hz lcd skjerm. Hvis man skal bruke Nvidia sine drivere, så må man derimot ha nvidia sine briller siden de har låst softwaren sin til å bare fungere med deres briller.. Si fra når du har fått dem da og gi full rapport Legg gjerne inn noen bilder Har ikke fått prøvd dem selv enda siden jeg ikke har 120hz skjerm Lenke til kommentar
Marskad Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Bestilte Nvidia sine 3D briller i dag fra USA, gleder meg som en unge Hvor var det du bestile brillene fra? Lenke til kommentar
vortx Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 finnes det noen lcd skjerm med 120hz å få tak i her i Norge? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 http://monitordelcd.com/no/monitor/monitor...encia-de-120hz/ Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Testa disse brillene hos nvidia i silicon valley forrige uke. De er råbra. Jeg hadde ingen forventninger da jeg gikk inn i demorommet deres, men jeg ble straks imponert. Brillene virket feilfritt på både tv og pcskjerm. Riktignok må man ha 120hz, tror jeg. Det er noe helt eget å se ned siktet i cod4 med 3d og det er ikke mindre imponerende med skyggeeffektene i left4dead. Det beste er at kravene bare er brillene(200$), skjerm (tror man kan skaffe for grei pris) og nvidia skjermkort. Greit at man bare får halve fps'en da, men 3deffektene er verdt det. Man kan heller fire litt på detaljnivået. Dette er nok ikke noe for de med lowend skjermkort uansett. Endret 12. april 2009 av Axefjord Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Tiden er inn for retro, blir selvfølgelig ny skjerm + 3d briller + nytt skjermkort nå så fort en kapabel skjerm kommer. Savner det noe inni hampen, bare å innrømme det. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 http://monitordelcd.com/no/monitor/monitor...encia-de-120hz/ Stemmer det, eneste plassen man kan få kjøpt den er på https://www.compusa.com, evt ebay for rundt 400 dollar. Men frakten er uhorvelig dyr, oppimot 200 dollar og + moms, sier det seg selv at det fort kan bikke over 5000kr om ikke mer!!! Så for å si det på et skikkelig nordnorsk uttrykk: "Katti i helvete klare dæm å hute sæ i di jævla nettbutikkan i norge å få dæm på salg!?" Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Samsungs 120 Hz satsning til NVIDIA 3D Vision. Vil nok antagelig bundles også, slik man ser her: http://www.nvidia.com/object/product_GeFor...nBundle_us.html Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 3dVision + samsung LCD Da var pakken ute i norge. Tror jeg venter til etter sommeren pga eksamen & sommerferie. Kanskje den blir noe billigere da også... Lov å håpe... Må jo ha nytt 3dkort også... auch... Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Koster å være mann Lenke til kommentar
Boye Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) oooooooooooohhhh....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh..... ....men TN på 22"? Skikkelig turnoff, tror jeg handler meg en Spyder3 Elite + Guitar Hero trommesett før dette C-: Hvis det er i nærheten av gamle 3D briller blir også fargene/contrasten noe dimmet pga. all "shuttingen" som pågår rett forran øyene, da tar jeg alle fargene jeg kan få av panelet hehehe. Men pangstart på 120Hz LCD skjermer da! Sånn skal det gjøres Endret 26. april 2009 av Boye Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Dette må jeg følge litt med på......har jo bursdag om ikke så himla lenge til, da er jo unnskyldingen på plass Lenke til kommentar
ziper Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) da har jeg fått min 2233rz i huset og koblet den opp til min bærbare via den med følgene dvi kabelen, på bærbar så har jeg en 8800m gtx, men jeg får ikke større oppløsning en 1024 * 768. hva er det som er galt? jeg har nvidia driver 185.85 Endret 15. mai 2009 av danroger Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Har sett litt på 2233rz....men lurer litt på..er det noen hake jeg kanskje ikke har fått med meg ang "120hz" teknologien ? Får når jeg har lest tester ang nvida sine 3d glasses så står det oppgitt at den deler bilde i 2x60hz, så da lurer jeg er det egentlig kunstig "120hz" på disse skjermene eller er det en knapp som gjør at man kan switche mellom f.eks 2x60hz får 3d glasses og 1x120hz for normalt 2d vision ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå