Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

boot problem - mangler fil på recovery CD

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg slitt lenge med min PC.

Etter nytt skjermkort og CPU fikk jeg ikke startet marskinen. Tror den ikke finner HD.

Jeg har nå funnet systemdisken, og satt cd-rom til å boote.

Nå får jeg " Fail reading drive A: - fail INT 24 a:/SMARTDRV.exe.

F... i He.... dette begynner å bli et lite helvete!

Noen smarte der ute som kan få orden på denne jæ..... maskinen?

Tusen takk:-)

Endret av teezer77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd repair via XP/7/Vista CD'en?

Hei igjen,

Jeg har bare satt inn en "systemdisk CD1" fra Acer. - og prøver å boote fra cd-rom.

Er faen meg ikke sikker på om jeg har noen XP-cd... (får mulig gå på loftet og lete)

Men vil jeg få muligheten til å reparere fra en cd? må jeg gå inn på setup, eller noe annet?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det gjelder XP men Vista og Windows 7 finner ut av problemene av seg selv når man er på repair på CD'en. Det er stort mulig det er på XP også.

Har aldri prøvd recovery CD fra acer/dell o.l Så jeg vet ikke hvordan det fungerer.. x)

Faen...og jeg som endelig fant recovery CD, og så får jeg problemer med den også.

Hvordan kommer jeg inn på CD ved oppstart nå? ER det ikke mulig å brenne denne filen på en cd, og få lurt den inn i PCn på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Problemet har nok noe med den recovery CD'en å gjøre. Den inneholder sikkert et disk image program som kjører i DOS. Av en eller annen grunn referer den til manglende fil på A:, som er floppy.

Aner ikke hvordan du kan fikse dette, men det blir en avsporing å snakke om HW kompatibilitet eller oppstart med vanlig Windows CD.

Lenke til kommentar
Problemet har nok noe med den recovery CD'en å gjøre. Den inneholder sikkert et disk image program som kjører i DOS. Av en eller annen grunn referer den til manglende fil på A:, som er floppy.

Aner ikke hvordan du kan fikse dette, men det blir en avsporing å snakke om HW kompatibilitet eller oppstart med vanlig Windows CD.

Jeg får prøve å lete på piratbay.. finner nok en recovery CD der:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...