Gå til innhold

GeForce4 Ti4200 lagg problem.Trenger hjelp.

Joddze

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et Geforce4 Ti4200 64mb 8x AGP.Trodde det skulle være bedre enn mitt gamle Geforce 2 MX kort.Men neida,det lagger nesten like mye.Men bare i spill.I 3DMark 01 får jeg ca 7500 uten å klokke kortet.Skulle vel holde til å spille BF1942?Da jeg tok oppløsningen til 800*600 og satt ned detaljnivået osv,så var det fortsatt helt j'vlig.Det lagget sånn at det ikke var mer enn en ca 10fps!

Og jeg lurer på:Hvorfor?Er det noen som kan si en løsning?

Min maskin er en:

P4 1,5Ghz @ 1,8Ghz

512MB PC133 SDRAM

80GB WD

Gainward GeForce 4 64MB 8xAGP

WinXP Home

Har prøvd nyeste drivere og formatert harddisken,installert alt på nytt,til ingen nytte.Noen som har noen råd?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd litt forskjellige driverversjoner. Har selv et slikt kort

og som hadde problemer med Ravenshield. Testet med flere driverversjoner før jeg fant en "gammel" som funket bra.

Pass på at du avinstallerer den gamle driveren helt mellom hvert bytte.

Det er ihvertfall verd et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Sikker på at du har lagt inn chipset drivere og agp drivere?

Men nå må du vite at "lagg" og "hakking" er to forskjellige ting. Lagg er som ofte resultat av når du spiller med en dårlig linje over internett. Hakking er ofte hardware/software mangel/feil. BF skulle i utgangspunktet gå fint på 800*600 på din pc.

SDRam er en flaskehals, ja, men den skal ikke kunne trekke ned SÅ mye.

Lykke til.

mcsaddam.gif

Lenke til kommentar

Etter at jeg overklokket kortet ble det litt bedre.I 800*600 i BF1942 får jeg bare 25-50FPS. :grumpy:

Etter en stund (ca 10-15min) faller FPS til rundt 5-10 og blir der i 5-10min.

Ca 7800 poeng i 3DMark 01 burde vel holde?En kamerat av meg med GF4 MX 420 og 2,1Ghz og 512MB DDR kjører jo det uten problemer..

Skjønner ikke hva som er galt.

Har P4 1,5 @ 1,8Ghz

512MB SDRAM

Gainward Geforce 4 Ti4200 8xAGP 64MB

Abit BL7

Noen som kan hjelpe meg?

Takker for alle svar hittil

Lenke til kommentar

det er ikke SÅ stor forskjell mellom agp4 og agp8.. agp4 er vel på 1,1gb båndbredde ellerno, mens agp8 er på 2,1 eller 2,3..

En kompis av meg med litt bedre skjerm en meg, og R9700 kjører BF1942 glatt på 1736x1433 ellerno, husker ikke oppløsninga! :D

Lenke til kommentar

Oki,da vet jeg det.

Jeg fatter det ikke.

Nesten 8000 poeng i 3DMarks(ikke det at det er fantastisk bra men) og så hakker det i 640*480!

Noen som har hatt lignende problem?

Noen som har en mulig løsning?

Hvis du tror du vet hva det kan være så bare fyr løs!

Sitter å river meg i håret av frustrasjon!

Takker for svar hittil

Lenke til kommentar

Har nesten akkurat samme kortet, og jeg har og hatt litt problemer med det.. Installer nyeseste chipsetdrivere, finnes på intel sine sider.. prøv dessuten litt forskjellige drivere nVIDIA driver.

Men det jeg tror er sannsynlig, er at det er lydkortet ditt som ødelegger, Battlefield har som "kjent" litt lydproblemer..

Disable eax og hardware acceleration og sett andre instillinger ned i spillet, skulle ikke trenge det om du ikke har et bra lydkort da, men se om det funker i alle fall..

Lenke til kommentar

Hmm...jeg tror heller ikke at det går på skjermkortet - eller driverne til skjermkortet...

Min maskin er(foreløpig):

AMD [email protected]

512mb PC133 SDRAM

Geforce2 ti 64mb ddr AGP4X

Lyd: SB LIVE! 5.1

+++....

Min maskin skulle jo gjøre det dårligere enn din....men instillingene mine er på medium, og det går greit det syns jeg...til å være så "dårlig" hvertfall da...men jeg er enig i at det kanskje kan være lyden...? *klø seg i hodet* kan ikke komme på noe annet her jeg sitter nå...(kl 01.40) :D

Lenke til kommentar
"]Hmm...jeg tror heller ikke at det går på skjermkortet - eller driverne til skjermkortet...

Min maskin er(foreløpig):

AMD [email protected]

512mb PC133 SDRAM

Geforce2 ti 64mb ddr  AGP4X

Lyd: SB LIVE! 5.1

+++....

Min maskin skulle jo gjøre det dårligere enn din....men instillingene mine er på medium, og det går greit det syns jeg...til å være så "dårlig" hvertfall da...men jeg er enig i at det kanskje kan være lyden...? *klø seg i hodet* kan ikke komme på noe annet her jeg sitter nå...(kl 01.40)  :D

Men siden du har SB live så tror jeg ikke det er lyden men det er CPUen som er ganske dårlig til krevende spill.

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent samme kort som deg. Jeg har et ASUS GeForce4 Ti4200, og jeg fikk 12905 i 3DMark-score for et par dager siden. Jeg merket god ytelsesøkning når jeg skiftet ut hovedkort, cpu og ram. Gikk over fra SD til DDR, og nå kan jeg kjøre BF1942 (og så å si de flerse spillene jeg har - UT2003++) med alt på max i grafikk-instillingene! Tror rammen har veldig mye å si egentlig... pluss drivere for hk og alt det der! gikk opp 4000-5000 poeng i 3D Mark 2001SE build 330 bare ved hjelp av driverene!

ALT er forresten overklokket her...kjører rammen på på CAS2 og 2,3,3,6, prosessoren som er en P4 2.4GHz på 2.68GHz og skjermkortet på 294/590.

Lenke til kommentar
Jeg har omtrent samme kort som deg. Jeg har et ASUS GeForce4 Ti4200, og jeg fikk 12905 i 3DMark-score for et par dager siden. Jeg merket god ytelsesøkning når jeg skiftet ut hovedkort, cpu og ram. Gikk over fra SD til DDR, og nå kan jeg kjøre BF1942 (og så å si de flerse spillene jeg har - UT2003++) med alt på max i grafikk-instillingene! Tror rammen har veldig mye å si egentlig... pluss drivere for hk og alt det der! gikk opp 4000-5000 poeng i 3D Mark 2001SE build 330 bare ved hjelp av driverene!

ALT er forresten overklokket her...kjører rammen på på CAS2 og 2,3,3,6, prosessoren som er en P4 2.4GHz på 2.68GHz og skjermkortet på 294/590.

Jeg har jo bare 1,8Ghz og 512MB SDRAM.

Det har jo veldig mye å si i 3DMark.Vil neppe få det noe høyere enn litt over 8000 der uansett.

Jeg kjører skjermkortet på 285/620.

Ville tro at det skulle være mer enn nok.

Noen som spiller BF1942 som har ca 8000poeng i 3DMark 01?

I såfall så hadde jeg vært takknemlig for å få vite hvor mange FPS med medium settings i 800*600*32

Takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...