Flapz Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hallios!! Jeg får ikke til å bruke sessions mellom forskjellige php sider. Jeg kan lage et lettere eksempel hva jeg har gjort for å prøve ut: en side som gjør dette: session_start(); $p = "help me"; session_register("p"); //eller $_SESSION["p"]; og en annen side som gjør dette: session_start(); echo $p; Feilmeldingen jeg får er som følger: Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:programfilerapache groupapache2htdocsHovedfunksjoner.php:20) in c:programfilerapache groupapache2htdocsHovedchecklogin.php on line 21 TRENGER HJELP RASKT! DETTE ER HOVEDPROSJEKT!! Kan det være noen konfigureringer i php.ini fila som en må foreta seg? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 <?php // fil1.php session_start(); $_SESSION['p'] = 'help me'; echo '<a href="fil2.php">fil2.php</a>'; ?> <?php // fil2.php session_start(); echo $_SESSION['p']; ?> "Cannot modify header information - headers already sent by" kommer muligens av at du har skrevet tekst/html ut til browseren før du tar i bruk funksjonen header(). Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 header() skal alltid komme først i en PHP side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå