Gå til innhold

[Løst]Skjermkort og spill


Anbefalte innlegg

Hei

jeg lurer på om hvor bra et skjerm kort må være får å kunne kjøre Age of Conan på fullt med høy oppløsning + WoW på fullt med høy oppløsning og andre fremtidige spill.

 

Hvis noen gidder å ta seg tid, hvor bra må de andre PC delene være får at skjemkortet skal yte fullt?

 

Og hvis dokker enda har god tid og kjeder dere, kan dere sikkert gidde å forklare meg hvordan jeg kan se at et hoved kort og prossessor er bra :p Er ganske fersk på dette feltet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et 9800+ GTX bør kunne klare de oppgavene du sier i lang tid fremover. Eventuelt du kan se på et HD4850 eller HD4870 hvis du trenger mer kraft. Dette kommer veldig ann på hvor stor oppløsning du har på skjermen. Har du mindre en 1680x1050 så gå får HD4850, har du over dette så gå får HD4870.

 

Så en test på Anandtech (tror jeg det var) hvor de kom frem til at en Core 2 Duo med frekvens på over 2.4 ghz utnyttet skjermkortet fullt. Det være sagt, så tror jeg ikke du tjener så mye på å oppgradere prosessoren dersom du sitter på en AMD x2 5000+ eller bedre.

 

Bra hovedkort: Asus P5Q

Bra prosessor: E8400

Bra skjermkort: HD4850

 

Disse komponentene vil jeg påstå gir meget bra ytelse for pengene. Se også på Mushkin sine DDR2 sett hvis du skal ha nytt minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...