Gå til innhold

Å skaffe seg en bulldog.


Anbefalte innlegg

Har for tiden fått det for meg at jeg skal gå til anskaffelse av en bulldog.

 

I og med at jeg ikke finner noen norske "bulldog"-forum, så tar jeg spørsmålene her på Hardware-forumet, mye grunnet at jeg vet det sitter folk om all slags mulig kunnskap og formeninger.

 

1. En bulldog koster 15 000,- - da får man en ren engelsk bulldog hvorav alt av vaksiner etc er tatt?

2. Er det relativt lett å huse en bulldog fremfor en labrador?

3. Noen som har noen morsomme fakta om bulldoger?

4. Kreves det noe spesifikt av en person for å det i hele tatt få lov til å ha hund?

5. Er det noen her som har en søt bulldog?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har for tiden fått det for meg at jeg skal gå til anskaffelse av en bulldog.

 

I og med at jeg ikke finner noen norske "bulldog"-forum, så tar jeg spørsmålene her på Hardware-forumet, mye grunnet at jeg vet det sitter folk om all slags mulig kunnskap og formeninger.

 

1. En bulldog koster 15 000,- - da får man en ren engelsk bulldog hvorav alt av vaksiner etc er tatt?

2. Er det relativt lett å huse en bulldog fremfor en labrador?

3. Noen som har noen morsomme fakta om bulldoger?

4. Kreves det noe spesifikt av en person for å det i hele tatt få lov til å ha hund?

5. Er det noen her som har en søt bulldog?

Det som pleier å følge med fra en seriøs oppdretter er en helsesjekk, noen chipper hunden (ID-merker med en chip under huden), og at hunden registreres. Det er de viktigste tingene sånn aller først ;)

Engelsk bulldog har et lavere aktivitetsnivå og andre drifter enn en labrador. Den er ikke like interessert i å apportere, kan du si.

 

Hvem som helst kan eie hund i Norge, dessverre.

Jeg har ikke engelsk bulldog personlig, og hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe meg en. Det er så mye sykdom på dem, i tillegg til at mye av avlen er helt skrudd. En del av dem har jo så mye underbitt at de ikke klarer å tygge maten sin ordentlig.

Lenke til kommentar

Var på kynoligi-kurs med denne oppdretteren: http://www.engelsk-bulldog.com/16038529 Hun virket veldig reflektert og hadde sunne mål med avlen sin. Hun prøver å få inn bedre vinkler bak (noe rasen sliter med) og bedre helse på rasen. Hadde kjøpt fra henne hvis jeg skulle ha hatt eng bull :)

 

Ett annet alternativ er Olde english buldogge.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei. Jeg og dama vurderer en Old English Bulldog. Men etter og søkt litt rundt så leste jeg en plass at det ikke finnes noen Old English Bulldog, da disse døde ut. Men på 70 talle prøvde folk og avle frem en Old English Bulldog, men at ingen greide og få til et godt resultat. Så noen som har kjennskap til det?

Finnes det en Norsk hundeklubb for Old English Bulldog? Hvordan trur der man hadde blitt tatt i mot av den klubben som er for English Bulldog? For er jo kjekt og ha en rase klubb og være med i.

 

Og noen som vet hvordan Old English Bulldog fungerer til WP? Er definitivt en gren jeg kunne tenke meg og delta i med hunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...