Gå til innhold

*liste* Gaming PC for 14-15 lapper, trenger input

Anbefalte innlegg

Hei, skal nå kjøpe meg ny PC. End-game raiding i wow er stortsett det den skal brukes til, kanskje litt fps gaming også etterhvert. Når jeg først bytter pc så vil jeg "ta i" litt så den holder noen år. Noen med litt peil som har noe å kommentere på lista mi? Lydkort og nettverkskort regner jeg er inkludert i hovedkortet ?

Hovedkort:

Intel BOXDX58SO, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16

CPU(regner med vifta intel har med duger holder for mitt bruk? skal ikke overklokke):

Intel Core i7 920 2, 66Ghz, 8MB, BOXED m/ vifte 4, 8GT/ sec

Kabinett:

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort, PCA17B u/ powersupply

Skjermkort:

ASUS Radeon HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0, ATI RV770 XT, GS750 MHz, 2xDVI, HDMI

Minne (usikker her, ikke helt oppdatert på sånt for tiden):

OCZ DDR3 6 GB Intel® Extreme Low-Voltage, PC3-10666 3x2048MB 1333MHz. (7.7.7.20)

Strømforsyning(usikker her også, trenger jeg mer enn 650w? 750w? har selv MIST nå, men ikke interesert i å kjøpe den 1000w de har der, for dyr):

MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3, - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

Harddisk:

Seagate 1TB S-ATA II NCQ 7200RPM, ST31000340A Barracuda 7200.11 32MB cache

Skjermen jeg har nå er kun 2-3 år gammel, det er en 22" Samsung LCD så den gidder jeg ikke bytte enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i7 Drar mye strøm det gjør 4870X2 og Intel X58 og

Regne ut i en PSU kalkis de anbefalte minimum 820 Watt..

Og hvorfor skal MIST ha 100 watt mer?

Er noe jeg har hørt, at mist sine power supplies yter mer enn andre sine, så man kan plusse på litt extra hidden watts, men uansett. må jeg virkelig opp i 1400-1600kr for en 1000 watt da, jaja.

Lenke til kommentar
Hei, skal nå kjøpe meg ny PC. End-game raiding i wow er stortsett det den skal brukes til, kanskje litt fps gaming også etterhvert. Når jeg først bytter pc så vil jeg "ta i" litt så den holder noen år. Noen med litt peil som har noe å kommentere på lista mi? Lydkort og nettverkskort regner jeg er inkludert i hovedkortet ?

Hovedkort:

Intel BOXDX58SO, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16

CPU(regner med vifta intel har med duger holder for mitt bruk? skal ikke overklokke):

Intel Core i7 920 2, 66Ghz, 8MB, BOXED m/ vifte 4, 8GT/ sec

Kabinett:

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort, PCA17B u/ powersupply

Skjermkort:

ASUS Radeon HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0, ATI RV770 XT, GS750 MHz, 2xDVI, HDMI

Minne (usikker her, ikke helt oppdatert på sånt for tiden):

OCZ DDR3 6 GB Intel® Extreme Low-Voltage, PC3-10666 3x2048MB 1333MHz. (7.7.7.20)

Strømforsyning(usikker her også, trenger jeg mer enn 650w? 750w? har selv MIST nå, men ikke interesert i å kjøpe den 1000w de har der, for dyr):

MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3, - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

Harddisk:

Seagate 1TB S-ATA II NCQ 7200RPM, ST31000340A Barracuda 7200.11 32MB cache

Skjermen jeg har nå er kun 2-3 år gammel, det er en 22" Samsung LCD så den gidder jeg ikke bytte enda.

Har nå fått litt inputs andre steder,

Kommer til å satse på denne bundle her, Asus p6t hovedkortet drar over intel sitt i en benchmark test jeg leste, det har kanskje ikke så mye å si men den fikk 1.500 bedre score. for å ikke snakke om at denne bundlen er et meget godt tilbud, samme cpu, bedre hovedkort + et gratis spill og fremdeles sparer jeg en 100 lapp:

Tenkte også å bytte ut HD4870X2 med GF 295 GTX

Så da blir altså lista mi sånn her:

CPU & Hovedkort (+farcry2 spill) bundle:

ASUS P6T+ Intel Core i7-920 + farcry 2SKU: P6T BX80601920 farcry2Kickstart til det nye brikkesettet!

Skjermkort:

PointOfView GeForce GTX295 1796MB Special Edition Prince of Persia bundle Varenummer: R-VGA150920N-POP

Minne:

Kabinett:

COOLERMASTER CM Centurion 534 Black LiteSKU: RC-534-KKNA-GPPower: 0W - Type: MIDTOWER

Strømforsyning:

MIST 1000W avtagbare kabler, rev. 2, Japanske kondensatorer, kabel kit inkl.

Harddisk:

Seagate 1TB S-ATA II NCQ 7200RPM, ST31000340A Barracuda 7200.11 32MB cache <-- er det noe forskjell på denne og Samsung F1 Spinpoint?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

skal du bestille alt fra masse forskjellige nettbutikker? Ellers ser det meste greit ut for meg og GTX295 er rått! Synd du gikk ned en del på kabinettet :(

Lenke til kommentar

Det blir nok dyrt i frakt xP

Og IKKE kjøp det kabinettet hadde dette selv for ett år siden.

Og da hadde jeg ett halt basic system på 550 Watt og jeg slet med at ALLE komponenter ble for varme.

Chipst, GPU, CPU, PSU..

Kabinettet er elendig på kjølig jeg brukte hele 700 kr på å modde det til å kjøle helt OK og da var det ikke noe spesielt bra kjølig.

Lenke til kommentar
HenrikPC:

skal du bestille alt fra masse forskjellige nettbutikker? Ellers ser det meste greit ut for meg og GTX295 er rått! Synd du gikk ned en del på kabinettet

En kamerat som bruker dette både hjemme og på jobb, han sa det fungerte helt fint (ja han har heavy gfx og cpu) samtidig som de nye cpu's nå om dagen ikke blir så jevlig varme som i den gamle AMD tiden. Kom gjerne med forslag til kabinetter, er ikke så interesert i å legge ut 1300-1800kr for et når jeg kan klare meg med et til 500-900kr. Men vil vurdere alle tips.

Tenkte få bestilt alt sammen fra max 2 butikker.

Det blir nok dyrt i frakt xP

Og IKKE kjøp det kabinettet hadde dette selv for ett år siden.

Og da hadde jeg ett halt basic system på 550 Watt og jeg slet med at ALLE komponenter ble for varme.

Chipst, GPU, CPU, PSU..

Kabinettet er elendig på kjølig jeg brukte hele 700 kr på å modde det til å kjøle helt OK og da var det ikke noe spesielt bra kjølig.

Noen forslag til "billig og bra" kabinett? har nå Lian-Li på min gamle pc, Lian-Li er også kjent for å være en av de bedre kabinetter. Men gjør meg ingenting å skifte ut til noe billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

NZXT Hush, Lexa, Tempest og Apollo, Radimax Katana, Thermaltake Armor og Armor Jr. , Sunbeam Transformer. Kabinetter jeg har hørt masse bra om, uten å være for dyre (max 1000). Jeg ville absolutt sitt på Thermaltake Armor til 1000 kroner, som er en veldig redusert for et konge kabinett. Ellers har du jo Antec kabinettene, (300 og 900), men det er kabinetter som alle har.

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens,

tror jeg vil gå for kabinettet her jeg da:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1116043;c:36139

Da gjelder det å begynne samle alle delene. Ser ut som det blir deler fra 3 butikker. Multicom har jo en meget fin GeForce GTX 295 Prince of Persia bundle (ubekreftet dato) til bare 4.500kr. Amentio med hovedkort/cpu/kabinett. Netshop med minne.....hehe huff :p

Takk for hjelpa da.

Endret av Imbalina
Lenke til kommentar
her har jeg lagt et oppsett som er samme specsa, bare amentio, samt skjermkortet får du bestille en annen plass, blir faktisk billigere.

Jevlig bra, takker.

Ser at datakjeden har alle varene til 11619,- untatt skjermkort, de har faktisk en butikk på stovner / oslo sentrum man kan hente varene selv hos, så da blir det nesten like dyrt å få tilsendt alt fra amentio. tar turen til datakjeden jeg :), så blir det nok http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10565128;c:100134 fra multicom når den kommer, eventuelt fra en annen netshop, noe peil på hvem som vil slippe disse korta først? netshop står 12/01/09 som er i dag......men har mine tvil.....alle andre butikker står det 17/01 eller lenger på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

du kan jo velge dette minnet

og eventuelt vurdere et annet kabinett etter som at det koster at Armor koster 1800 kroner der. Coolermaster HAF 932 og Antec Twelwe Hundred kan du f.eks. se på. Dette gjelder vist du skal kjøpe igjennom datakjeden.

Edit: fikset litt

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
du kan jo velge dette minnet

og eventuelt vurdere et annet kabinett etter som at det koster at Armor koster 1800 kroner der. Coolermaster HAF 932 og Antec Twelwe Hundred kan du f.eks. se på. Dette gjelder vist du skal kjøpe igjennom datakjeden.

Ja, husk på at jeg kun skal ha 1 hardisk og helt normalt oppsett uten overklokking. så jeg trenger ingen "super kabinett" for super kjøling. kun for normal pentium i7 gf 295 gtx setup.

minne linken du ga funka ikke her sånn :|

Jeg foretrekker å handle alt fra netshop eller datakjeden, ettersom man kan gå inn å hente varene hos de. men om de ikke har alle varene i lista og jeg må begynne bytte på alle ting da blir det bare forvirring :p

Lenke til kommentar
Fiksa linken, du kan jo se på noen av de kabinettene jeg nevnte tidligere ?

Minnet der ser fint ut det, nå driver jeg å dobbelt sjekker om datakjeden har alle delene på lager. skjermkortet har ikke kommet til norge enda i noen netbutikker så det må jeg nok bare ta og vente på, men kan jo kjøpe alle de andre delene hos datakjeden iallefall. om de har alt inne så tar jeg turen inn dit i dag tenker jeg :)

Lenke til kommentar

da gjenstår kun 1 ting, trenger jeg 850w eller 1000w for denne pc'n ?

jeg skal altså kun ha

GeForce 295 GTX

Intel i7 cpu / Asus p6t hk

1TB spinpoint samsung hardisk

1 dvd brenner

6gb minne

Har sett litt på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=109480# men om jeg ikke behøver å bruke så mye penger på en strømforsyning og kunne klart meg med 850w ville det selvfølgelig vært supert.

Noen med peil på strømforsyning for min setup ?

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...