Gå til innhold

Jeg har 131 i IQ!


€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den "testen" var ikke mye verdt. Det er jo bare for å få sikret seg e-post adresser til å sende spam.

Selv fikk jeg 184, men jeg var også lur nok til å lese betingelsene og hva det egentlig gikk ut på.

Offiisielt har jeg 129.

 

Busted? - den testen går ikke til 184.. - den går ikke engang til 170..

 

Jeg fikk høyste score

l160.gif

Som du ser så er den på 160+ ikke 184 som du sa, kanskje du kan være litt SMART neste gang og si sannheten?

 

- Fredrik

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

IQ er bare bullshit.

 

Hater IQ-oppstyret, jeg har alltid vært mot IQ som måling på noe som helst, og har aldri tatt en IQ-test for jeg irriterer meg sånn over det. (Kanskje jeg som er dum da :blush: )

 

IQ ER CRAP. Det gjør deg ikke til en bedre person.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
IQ er bare bullshit.

 

Hater IQ-oppstyret, jeg har alltid vært mot IQ som måling på noe som helst, og har aldri tatt en IQ-test for jeg irriterer meg sånn over det. (Kanskje jeg som er dum da :blush: )

 

IQ ER CRAP. Det gjør deg ikke til en bedre person.

 

IQ test kan fortelle litt om spesifikke typer intelligens, men heldigvis er intelligens et sa mye storre omrade enn bare figurer, matte etc.

IQ forteller ingenting om hvor SMART personen er, da en person med hoy score kan mangle intelligens pa alle mulige andre omrader..

Lenke til kommentar

Meh. IQ sier ingenting i praksis, kanskje om du er god i matte, folk som har vokst opp med mye matte vil naturligvis gjøre det bedre enn noen som aldri har sett et regnestykke før. MAO kan en "smart og godt logisk tenkende person score dårlig på tross av at hans IQ egentlig er høyere enn en annen unge som har jobbet mye med matte i oppveksten.

 

Alle måleenheter av dette bli kunstige og fiktive. Vi ble ikke av naturen laget med målbar intelligens.

Men en målbar enhet vil aldri bli "rett", bare sammenlignbar med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Greit nok, morsomt å bli fortalt at jeg ikke er så smart som jeg trodde jeg var.

Får vel prøve mensa sin i morgen.

 

Slike spark i trynet er som regel selvfortjent når man tar denne typen tester seriøst.

 

 

"Test din IQ med Jamba du også nå da vel! Send navn og alder med kodeord IQ til *nummer* for å vite din IQ NÅÅÅ!! Selvfølgelig er det ekte!*

Lenke til kommentar

Fikk 146 på den Free IQ Test greia og på mensa ble det "Din IQ ble beregnet til 138 tilsvarende 99.4 percentile". Fornøyd med den. Mangler bare 2 små IQ-poeng for å kunne bli med i mensa jeg da eller? ;p

 

Hva menes med tilsvarende x percentile forresten?

Lenke til kommentar

Rinoa:

 

99.4 percentile betyr at du er har høgare IQ enn 99.4% av befolkninga. Dersom ein har 1000 personar, så vil du, statistisk sett, har høgare IQ enn 994 personar der. Dei resterande 5 vil ha høgare IQ enn deg igjen, så vidt eg veit.

 

Trur Mensa har ein terskel på 130 IQ, du er altså kvalifisert ifg. testen på nettsiden deres. For å verkeleg bli med, så må ein vell ta ein verkeleg test som varar eit par timar, som i tillegg gjøras under evaluering av ein Mensa-rekrutterer?

Endret av JarlG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...