hafztad Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei! Dette blir vel kanskje sett på som enda et spørsmål innenfor juss studiene, men jeg syns ikke de som svarer gir gode nok svar. F.eks. Hva hadde DERE når dere kom inn på skolen dere søkte på? Altså juss-skolen, hvor mange poeng og evt. tilleggspoeng hadde dere? Er det veldig mange som syns det blir for tungt og da velger å slutte på skolen? Hvor mye koster det å gå på den skolen? (ikke det viktigeste å svare på) Jobbet dere veldig hardt på Videregående? Er det så hardt å komme inn som det høres ut? Er det veldig mange som søker? Blir det av og til tom for plasser?(visst det går?) Dette er faktisk veldig viktig for meg å vite siden jeg prøver å skjerpe meg, men jeg vet ikke helt hva som kreves av meg. Går første året nå og tenker veldig ofte på hva jeg skal bli. Har variert mellom veldig mange utdanninger og jobber. Håper på gode svar, men ikke ver redd for å svar uansett. Et svar er bedre enn ingenting. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Hvor mye koster det å gå på den skolen? (ikke det viktigeste å svare på) Høyere utdanning er gratis ved offentlige høyskoler/universiteter i Norge. Er det så hardt å komme inn som det høres ut? Hvis du vil inn på Universitetet i Oslo (UiO) trenger du rundt 55 poeng fra sommeren tenker jeg. Det vil si at du trenger 5.5 i snitt, dersom du ikke har noen tilleggspoeng. Om det er hardt er opp til deg. Er det veldig mange som søker? Blir det av og til tom for plasser?(visst det går?) Det går selvsagt tomt for plasser. Det er derfor det kreves en viss poengsum for å komme inn. På UiO var det f.eks. 2019 som sto på venteliste i høsten 2007. Ellers finner du poenggrenser her. Endret 11. januar 2009 av Lyngfisk Lenke til kommentar
frevild Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei! Dette blir vel kanskje sett på som enda et spørsmål innenfor juss studiene, men jeg syns ikke de som svarer gir gode nok svar. F.eks. Hva hadde DERE når dere kom inn på skolen dere søkte på? Altså juss-skolen, hvor mange poeng og evt. tilleggspoeng hadde dere? Da jeg kom inn på det du så feiende flott betegner "juss-skolen," hadde jeg rundt 56 poeng totalt (husker ikke helt), hvorav tre var ekstrapoeng for førstegangstjeneste og tre-fire var fordypnings- og realfagspoeng. Er det veldig mange som syns det blir for tungt og da velger å slutte på skolen?Hvor mye koster det å gå på den skolen? (ikke det viktigeste å svare på) Jobbet dere veldig hardt på Videregående? Er det så hardt å komme inn som det høres ut? Er det veldig mange som søker? Blir det av og til tom for plasser?(visst det går?) Før falt visstnok rundt 1/3 av underveis. Nå er tallet langt lavere, iallfall her i Bergen, kanskje 10 % (jeg vet ikke). Jeg studerer på universitetet, og betaler ingenting annet enn en semesteravgift på noen hundre kroner. Jeg jobbet hardt, men ikke veldig hardt på vgs. (det gjør jeg derimot nå som student). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå